دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

۴ پکیج کاربردی برای کامپیوتر

شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۳۶ ق.ظ

کوتیشن

در جستجوی گوگل همیشه دو علامت the و & تاثیری ندارند.برای اینکه این دو علامت در جستجو ها تاثیر گذار باند باید کلمه یا جمله مورد جستجوی خود را در کوتیشن یا " " قرار دهید.این نوع جستجو بیشتر برای جستجوی اسم کتاب،فیلم یا تیتر های خبری کاربرد دارد.

---------------------------------------------------------------------------------

حذف یک کلمه از جستجو:

برای مثال شما قصد جستجوی کلمه کارشناسی را دارید ولی گوگل هم برای شما کلمه کارشناسی و هم کارشناسی ارشد را جستجو می کند.برای اینکه کلمه ارشد در سرچ شما نیاید باید به صورت زیر سرچ کنید:

کارشناسی -ارشداین روش برای انواع جستجوها کاربردیست.برای مثال شما به دنبال تهیه سس سالسا بدون گوجه هستید یا هر سرچ دیگری مشابه کافیست از علامت منفی استفاده کنید

--------------------------------------------------------------------------

مقایسه:

در این نوع جستجو شما قصد مقایسه کالری،انرژی و ... بین دو نوع غذا برای مثال پیتزا و همبرگر کافیست بین اسم این دو نوع غذا از کلمه vs استفاده کنید.

برای مثال: pizza vs hamburger

---------------------------------------------------------------------

ماشین حساب:

اگر قصد استفاده از ماشین حساب گوگل را دارید کافیست عبارت ریاضی خودتان را در گوگل وارد کنید تا ماشین حساب گوگل برایتان باز شود.

برای مثال این عبارت ریاضی را وارد کنید: =3*2

--------------------------------------------------------------------

تبدیل واحد:

اگر قصد تبدیل واحدها را به یکدیگر دارید کافیست اینگونه سرچ کنید.برای مثال من قصد تبدیل مایل به کیلومتر را دارم

برای مثال: miles to km

----------------------------------------------------------------------------------

طلوع آفتاب:

ار قصد مطلع شدن از طلوع خورشید در شهر مدنظرتان را دارید کافیست از کلمه sunrise استفاده کنید:

برای مثال: sunset tehran

شما به جای تهران می توانید از اسامی شهرهای دیگر استفاده کنید.

------------------------------------------------------------------------------

جستجو در یک سایت خاص:

اگر شما قصد پیدا کردن یک اسم یا برنامه یا نرم افزار را در یک سایت خاص را دارید کافیست از عبارت :site استفاده کنید.

برای مثال من قصد جستجوی ویندوز 8.1 را فقط در سایت پی سی دانلود دارم.به این گونه سرچ میکنم

برای مثال:windows 8.1 site:p30download.com

حالا اگر قصد جستجو در یک دامین خاص مثلا ir را داشته باشید باید اینگونه جستجو کنید:(برای نمونه من درباره ایران جستجو کردم).(شما به جای کلمه iran باید کلمه مورد نظرتان برای جستجو را تایپ کنید.

iran site:ir

---------------------------------------------------------------------------

جستجوی یک فرمت خاص:

اگر قصد جستجوی فایلی با پسوند pdf یا هر فرمت و پسوند خاصی هستید باید اینگونه سرچ کنید:

برای مثال من به دنبال مقاله ای با فرمت pdf و موضوع تکنولوژی هستم:

filetype:pdf>

شما می توانید فرمت های دیگری را هم جستجو کنید

--------------------------------------------------------------------------------------

دیکشنری انگلیسی به انگلیسی:

گوگل در خودش یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی دارد و شما میتوانید نوع تلفظ کلمات را ببینید.

برای این کار کافیست از عبارت : define استفاده کنید.برای نمونه در زیر میتوانید نمونه عبارت را ببینید.

define :amazing

من این جا قصد دیدن تلفظ صحیح amazing رو داشتم.

-------------------------------------------------------------------------

آب و هوا:

گوگل در دل خودش یک هواشناسی کاملی را دارد که میتواند تا یک هفته را پیش بینی کند.برای این کار کافیست کلمه weather را با شهر مد نظرتان سرچ کنید.

برای مثال آب و هوای تهران:  weather tehran

در اخر امیدوارم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید.

موفق و پیروز باشید

  • عبدی