دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۲۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۴
مهر

iran

پیدایش نخستین دولت‌های ایرانی بر مبنای عدالت خواهی بود؛ چنان‌که انتخاب دیااکو بنیانگذار دولت ماد بر چنین اساسی بوده است و محبوبیتی که انوشیروان در تاریخ ایران باستان یافت به سبب شهرتش در عدالت گستری بود.

پس از ظهور دین مبین اسلام، دلایل متنوعی ایرانیانِ حق جو را به اسلام و خاصه به مذهب تشیع سوق داد، که عدالت محوری حکومت مولای متقیان امام علی(ع) و فرزندان او دلیل این انتخاب بود. در طول تاریخ اسلام نیز ایرانیان به حمایت از دولت‌های شیعی چون علویان طبرستان، آل بویه، سربداران، مشعشعیان و صفویان برخاستند که عَلَمِ عدالت و مبارزه با ستم را برداشته بودند و این میراث در حکومت‌های بعدی شیعی همچنان حفظ شد. اما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تحت حکومت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری‌های امام خمینی(ره) و در روزگار پرشکوه امامت، نائب ولی عصر(عج) مقام معظم رهبری به فرازی عالی از درخشندگی رسیده و در راهی قرار گرفته تا به اهدافی نائل شود که ائمه معصوم(ع) مقرر فرموده بودند.

تاریخ تشیع درایران نشان می‌دهد که ایرانیان از قرن اول تا حدود قرن هفتم به تدریج و مرحله به مرحله به تشیع گرویده‌اند و این گرایش در هر مرحله، بسیار عمیق و گسترده بوده است. از سوی دیگر تشیع ایرانیان غالباً اعتقادی و دوازده امامی بود که در ذیل عوامل تأثیر گذار بر گرایش ایرانیان به تشیع و روند گسترش آن آمده است.

  • عبدی
۲۴
مهر

 

مقدمه
نقش اجبار در اسلام آوردن ایرانیان  
عوامل گرایش ظاهری ایرانیان به اسلام
    · اوضاع آشفته در عصر ساسانی
    · تنگ نظری و اهداف کوتاه فاتحان
    · جنایات و روش حکومتی حاکمان اهل سنّت
       ــ کشتار بی رحمانه
       ــ آتش زدن کتابخانه ها
       ــ رفتار نژادپرستانه عرب، و تحقیر عجم
 اسلام گرایی قلبی ایرانیان و عوامل آن
    ·  سیره و روش پیامبر(ص) در برخورد با ایرانیان
    · آشنایی با سیره و روش حکومت داری ائمه(ع)
    · آغاز مهاجرت ها و آشنایی با معارف اسلام
نتیجه
 
 مقدمه

در فضای مجازی و سایت های اینترنتی و بعضی شبکه های معلوم الحال ماهواره ای، غالبا پیرامون نحوه ورود اسلام به ایران، و اسلام آوردن ایرانیان سخنانی مطرح می کنند و بر این عقیده اند که در فتح ایران توسّط سپاه اسلام، ایرانیان با زور شمشیر و اجبار مسلمان شدند. این گروه قصد دارند اسلام را یک آئین تحمیلی بر ایرانیان بدانند و از علاقه و اشتیاق ایرانیان چشم پوشی کرده و نسخه طرد آن از جامعه ایران را بپیچند، و بعد از آن که دست ایران و ایرانی از این نسخه هدایت خالی شد، افکار موجود نظام سلطه را وارد کرده و نهایتا ایرانی را برده برده داران مدرن کرده و ایران را ملک طلق آنها نمایند. (آنچنانکه تاریخ معاصر ایران به وضوح گواه صادقی بر این نتیجه است)

  • عبدی
۲۴
مهر

پرسش

در نهج البلاغه آمده است که علی با پروردگارش مناجات می کرد و این دعا را می خواند: «اللهم اغفر لی ما أنت أعلم به منی، فإن عدت فعد علیّ بالمغفرة، اللهم اغفرلی ما وأیت من نفسی و لم تجد له وفاء عندی، اللهم اغفر لی ما تقربت به إلیک بلسانی ثم ألفه قلبی، اللهم اغفر لی رمزات الألحاظ و سقطات الألفاظ، و سهوات الجنان و هفوات اللسان».
«بارخدایا آنچه در مورد من که تو بدان از من آگاهتری را بیامرز، اگر باز مرتکب گناه شدم باز مرا بیامرز، بارخدایا وعده هایی که با خودم کرده ام و به آن وفا نکرده ام مرا بیامرز، بار خدایا اگر با زبان خود به تو خودم را نزدیک کرده ام و دلم با آن مخالفت نموده مرا ببخش، بارخدایا نگاه ها و سخنان بیهوده و اشتباهات مرا ببخش».
او دعا می کند که خداوند گناهانش از قبیل فراموشی و خطا و غیره را ببخشد، و این با عصمتی که شما ادعا می کنید منافات دارد!

پاسخ

این که ائمه (ع) در بعضی از دعاها و مناجات ها خود را گناهکار می دانند و از خداوند طلب آمرزش می کنند نه به این خاطر است که معصوم گناه می کند بلکه به دلیل اقتضا و مناسبت مقام آنان یعنی دوام عبودیت و ادب تام آنان است،که با تمام تلاش و کوشش و فداکاری و ایثار گری ها باز اعمال و کردار خود را لایق مقام ذات اقدس الهی نمی دانند و این را گناه می شمرده اند.

  • عبدی
۲۴
مهر

عدم تبعیت ابوبکر از پیامبر

َّ ۱ – شما مى گویید پیامبر اکرم ( ص ) خلیفه معیّن نکرد و تعیین آن را به عهده مردم گذاشت .

اگر این کار حضرت ، حقّ و به صلاح امّت و تضمین کننده هدایت مردم بود ، پس بر همه واجب است از او متابعت کنند ؛ چون کار او باید براى تمام خداجویانى که معتقد به قیامت هستند ، الگو باشد : ( لقد کان لکم فی رسول اللّه أسوه حسنه لمن کان یرجوا اللّه والیوم الآخر ) الأحزاب : ۲۱ . .

بنا بر این ، کار ابوبکر که خلیفه معیّن کرد بر خلاف سنّت پیامبر ( ص ) و موجب ضلالت امّت بود .

و هم چنین کار عمر که تعیین خلافت را به عهده شوراى شش نفره نهاد نیز برخلاف سنت پیامبر ( ص ) وسیره ابوبکربود .

و اگر چنانچه بگویید کار ابوبکر و عمر به صلاح امّت بود ، پس باید ملتزم باشید که کار رسول اکرم ( ص ) صحیح نبوده است ، نستجیر باللَّه من ذلک  ر . ک : المناظرات فی الإمامه ، ص ۲۴۶ و ۲۵۹ ؛ قصص العلماء : ۳۹۱ ؛ مناظره شیخ صدوق با ملک رکن الدوله و مناظره مأمون با علماى اهل سنّت . .

  • عبدی
۲۴
مهر

زنا حد ندارد !!   + سند

طبق فتواى ابوحنیفه(امام اهل سنت) اگر شخصى زنى را براى زنا کردن اجاره کند، زنا شمرده نمى‏شود و حد زنا ندارد + عکس کتاب

ابن ‏حزم اندلسى در کتاب المحلی فتواى ابوحنیفه را این‏گونه بیان کرده است: ابوحنیفه قائل است اگر کسى زنى را براى زنا کردن اجاره کرده باشد و با او زنا کند، این عمل، زنا محسوب نمى‏شود و حد زنا نیز جارى نمى‏شود!!

«قد ذهب إلى هذا أبوحنیفة و لم‏یر الزنا إلاّ ما کان مطارفة و أمّا ما کان فیه عطاء أو استئجار فلیس زنا و لا حدّ فیه».ابن‏ حزم، المحلى: ج 11، ص 250، مسأله 2213

  • عبدی
۲۴
مهر

متاسفانه هر از چندگاهی در کتب أهل تسنن میبینیم که أگر چیزی مخالف با مصالح آنها باشد سعی در حذف وتحریف آن میکنند که این عادت وهابیان است به خاطر ترس از حق وحقیقت دست به این کارهای زشت ومنافی أخلاق وأمانت علمی میزنند ,
با هم دیگه مبینیم :
صحیح بخاری , چاپ دار الفکر - بیروت

  • عبدی
۲۴
مهر

سؤال: آیا صحیح است که می‌گویند،

 مردم از تعیین عمر به خلافت توسط ابوبکر ناراضی بودند و توسط طلحة بن عبیدالله نارضایتی خود را از یک فرد تندخو و خشنی همچون عمر، اظهار داشتند

عن عثمان بن عبیدالله بن عبدالله بن عمر، قال: لما ابابکر الوفاة دعا عثمان فأملی علیه عهده، ثم أغمی علی ابی بکر قبل ان یملی احداً، فکتب عثمان: عمر بن الخطاب. فأفاق ابوبکر فقال لعثمان کتبت احداً فقال: ظننت لما بک و خشییت الفرقة فکتبتُ عمر بن الخطاب. فقال: یرحمک الله اما لو کتبت نفسک لکنت لها اهلاً. فدخل علیه طلحة بن عبیدالله. فقال: انا رسول من ورائی الیک، یقولون: قد علمت غلظة عمر علینا فی حیاتک فکیف بعد وفاتک اذا اُفضِیَتْ الیه اُمورنا والله سأئلک، فانظر ما أنت قائل؟... کنز العمّال 5: 678

وقتی که زمان مرگ ابوبکر رسید عثمان را فراخواند و عهدش(خلافت) را بر او املا کرد سپس بیهوش شد پس عثمان ،عمر را نوشت و بعد از بهوش آمدن ابوبکر به او گفت از تفرقه ترسیدم و عمر را نوشتم و ابوبکر گفت اگر خودت را نوشته بودی سزاوار بودی

پس طلحه داخل شد و گفت : من فرستاده کسانی هستم که پشت من هستند و آنها میگویند تو خشونت عمر را بر ما در زمان حیاتت میدانستی پس بعد از مرگت چگونه خواهد بود زمانی که امور ما را به او واگذار کنی و خدا از تو سوال خواهد خواهد کرد پس دقت کن در آنچه میگویی

حال چند سوال مطرح است آیا ابوبکر یا عثمان بر خلاف عقائد اهل سنت عمل نکرده اند که بدون شورا خلیفه نصب کرده  اند و آیا آنها از پیامبر مهربان تر بودند که از تفرقه امت ترسیدند ولی بنا به قول اهل سنت پیامبر از چنین احتمالی نترسید

  • عبدی
۲۴
مهر

طراحى توطئه ترور حضرت على علیه السلام توسط ابوبکر

آیا صحیح است که ابوبکر توطئه ترور حضرت على را طراحى کرد و این مأموریت را به خالدبن ولید واگذار نمود؟ ولى از اجراى آن و لو رفتن نقشه و عواقب آن ترسید و آن را در نماز لغو کرد.

سمعانی: «روى عنه ـ اى الرواجنی حدیث ابى بکر انه قال لا یفعل خالد ما أمر به. سألت الشریف عمر بن ابراهیم الحسینی بالکوفه عن معنى هذا الأثر فقال: کان أمر خالد بن الولید أن یقتل علیا ثم ندم بعد ذلک فنهى عن ذلک. الأَنساب ۳: ۹۵. چنانچه سمعانى آنرا نقل مى کند. آیا باز هم مى توان ادعا کرد که روابط آن دو حسنه بوده و به یکدیگر احترام مى گذاشتند.؟

  • عبدی
۲۴
مهر

avalin mokhalefan ghadir

اولین مخالف غدیر که بود؟

پاسخ:

هنگامی که رسول خدا ص علی ع را در روز” غدیر خم” به خلافت منصوب فرمود و درباره او گفت: من کنت مولاه فعلی مولاه” هر کس من مولی و ولی او هستم علی مولی و ولی او است” چیزی نگذشت که این مساله در بلاد و شهرها منتشر شد” نعمان بن حارث فهری” خدمت پیامبر (ص) آمد و عرض کرد تو به ما دستور دادی شهادت به یگانگی خدا و اینکه تو فرستاده او هستی دهیم ما هم شهادت دادیم، سپس دستور به جهاد و حج و روزه و نماز و زکات دادی ما همه اینها را نیز پذیرفتیم، اما با اینها راضی نشدی تا اینکه این جوان (اشاره به علی (ع) است) را به جانشینی خود منصوب کردی، و گفتی: من کنت مولاه فعلی مولاه، آیا این سخنی است که از ناحیه خودت یا از سوی خدااست؟! پیامبر (ص) فرمود:” قسم به خدایی که معبودی جز او نیست این از ناحیه خدا است”.

” نعمان” روی بر گرداند در حالی که می‏گفت اللَّهُمَّ إِنْ کانَ هذا هُوَ الْحَقَّ مِنْ عِنْدِکَ فَأَمْطِرْ عَلَیْنا حِجارَهً مِنَ السَّماءِ:” خداوندا! اگر این سخن حق است و از ناحیه تو، سنگی از آسمان بر ما بباران”! اینجا بود که سنگی از آسمان بر سرش فرود آمد و او را کشت، همین جا آیه سَأَلَ سائِلٌ بِعَذابٍ واقِعٍ لِلْکافِرینَ لَیْسَ لَهُ دافِعٌ نازل گشت”.

آنچه را در بالا گفتیم مضمون عبارتی است که در” مجمع البیان” از” ابو القاسم حسکانی” با سلسله سندش از” امام صادق (ع)” نقل شده است .[۱]

همین مضمون را بسیاری از مفسران اهل سنت، و روات حدیث با مختصری تفاوت نقل کرده ‏اند.

مرحوم” علامه امینی” در” الغدیر” آن را از سی نفر از علمای معروف‏[۲]اهل سنت نقل می‏کند (با ذکر مدرک و نقل عین عبارت) از جمله:

تفسیر غریب القرآن” حافظ ابو عبید هروی”.

تفسیر شفاء الصدور” ابو بکر نقاش موصلی”.

تفسیر الکشف و البیان” ابو اسحاق ثعالبی”.

تفسیر ابو بکر یحیی” القرطبی”.

تذکره ابو اسحاق” ثعالبی”.

کتاب فرائد السمطین” حموینی”.

کتاب” درر السمطین”” شیخ محمد زرندی”.

تفسیر سراج المنیر” شمس الذین شافعی”.

کتاب” سیره حلبی”.

کتاب” نور الأبصار”” سید مؤمن شبلنجی”.

و کتاب شرح جامع الصغیر سیوطی از” شمس الدین الشافعی”.

و غیر اینها .[۳]

در بسیاری از این کتب تصریح شده که آیات فوق در همین رابطه نازل شده است، البته درباره اینکه این شخص” حارث بن نعمان” بوده یا” جابر بن نذر” یا” نعمان بن حارث فهری” اختلاف است، و می‏دانیم این امر تاثیری در اصل مطلب ندارد.

البته بعضی از مفسران یا محدثانی که فضائل علی ع را با ناخشنودی می‏پذیرند ایرادهای مختلفی بر این شان نزول گرفته‏اند که در پایان بحث تفسیری به خواست خدا به آن اشاره خواهد شد.[۴]

[۱] ” مجمع البیان” جلد ۱۰ صفحه ۳۵۲.

[۲] تفسیر نمونه، ج‏۲۵، ص: ۷″

[۳] ” الغدیر” جلد ۱ صفحه ۲۳۹ تا ۲۴۶.

[۴] تفسیر نمونه، ج‏۲۵، ص: ۸

  • عبدی
۲۴
مهر

velayat-va-beraat-dar-ziarate-ashora

لطفاً درباره معنی و مفهوم زیارت عاشورا و به ویژه، لعن ها و سلام هایی که در این زیارت آمده است توضیح دهید. چرا باید در زیارت یک امام، به لعن دشمنان و قاتلان او پرداخت؟

محمد شیرازی، مکانیک امیرکبیر

زیارت عاشورا یکی از زیارت های مشهور حضرت اباعبداللَّه الحسین است. متن زیارت عاشورا فارغ از مسئله صدور از معصوم، متنی عمیق و پرمعناست و اگر اندک تأملی در آن شود، گویای تعالیم بزرگی در زندگی یک انسان هدف دار، آزاده و دین مدار، در اندیشه شیعی است. امام حسین علیه السلام شخصیتی عزیز، آزاده و طرفدار حاکمیت دین در عرصه دنیاست که با فداکاری، برای احیای سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تا سرحد جان، مال و خانواده، در مقابله با حکومتی جائر و ستم گر، قیام کرد. نهضت عزت مدار، دین محور و اصلاح طلبانه وی در جامعه انسانی، جایگاه ویژه ای دارد و زیارت این امام بزرگوار، به نوعی دفاع از ارزش های والایی است که موجب ترویج و نشر فرهنگ و اندیشه دینی شده است.

  • عبدی
۲۳
مهر

9667.jpg

حجم : 2.7MB

دانلود

  • عبدی
۲۲
مهر
دانلود کتاب صوتی : مقتل الارشاد با صدای بهروز رضوی
مقتل خوانی
مقتل در اصطلاح به کتابهایی گفته می‏شود که به شرح حادثه خونین کربلا و شهادت بزرگان پرداخته‏ اند.
'مقتل خوانی'، خواندن از روی کتاب‎های 'مقتل' است، کاری که قبلا به جای مداحی صورت می‏گرفت.
درباره میزان اعتبار مقاتل در بین دانشمندان دینی و تاریخی اختلافاتی وجود دارد اما برخی از مقاتل از اعتبار بیشتری برخوردارند. در این کتاب مقتل الارشاد، فصل شهادت ابا عبدالله (ع) تقدیمتان می گردد.

الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد

این کتاب را 'محمد بن محمد بن نعمان بن عبدالسلام' معروف به 'ابن معلم' و 'شیخ مفید' نگاشته است.
شیخ مفید در 11 ذیقعده سال 336 یا 338 هجری در روستای «سویقه ابن بصری» که از توابع عکبرا بود به دنیا آمد. برخی او را از ارکان خمسه تشیع به شمار آورده‌اند.
این کتاب به شرح حال 12 امام (ع) پرداخته و می‌توان آن را در زمره قدیمی‌ترین کتاب‌های امام شناسی و در ردیف کتاب 'الحجه الکافی' شیخ 'محمد بن یعقوب کلینی' (م329 ه.ق) به شمار ‌آورد.
باب نخست این کتاب به شرح حال امیرالمومنین علیه السلام پرداخته و بیشترین حجم کتاب را نیز در بردارد.
  • عبدی
۲۲
مهر

daneshnameh (1)

با سعی و تلاش بی وقفه کارشناسان بخش نرم افزار موبایل مرکز‌ تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان این بار نرم افزار موبایل دانشنامه‌ امام حسین (علیه السلام) جهت افزایش سطح معرفت و استفاده کاربران محترم در مورد امام حسین(علیه السلام) تولید گشت.

در بخشی از این نرم افزار آداب زیارت بیان شده است و در قسمتی دیگر متن کتاب دانشنامه امام حسین(علیه السلام) به تمامه در اختیار کاربران گرامی قرار رفته است.

توضیح مختصر درباره مجموعه چهاده جلدی دانشنامه امام حسین (علیه السلام)

بخش نخست به زندگی خانوادگی سیدالشهدا(علیه السلام)می پردازد.

بخش دوم موضوع فضیلت‌ها و ویژگی‌های امام حسین(علیه السلام) است

در ابتدای بخش سوم، امامت به عنوان منصبی الهی در ادامه منصب نبوت شمرده و سپس دلایل امامت امام‌حسین(علیه السلام) و فرزندانش گزارش می‌شود

  • عبدی
۱۸
مهر

4353.jpg

عناوین اصلی کتاب شامل:

 از ولادت تا ازدواج؛ مادر فاطمه؛ بانوی بازرگان؛ بانوی مستقل؛ بانوی فداکار؛ نخستین کانون اسلامی؛ دستور آسمانی؛ دوران آبستنی؛ ولادت فاطمه؛ تاریخ تولد؛ آرزوی پیامبر و خدیجه؛ کوثر؛ شیر مادر؛ دوران شیرخوارگی؛ مرگ مادر؛ نتیجه؛ بعد از وفات مادر؛ ناگفته نماند؛ فاطمه به سوی مدینه؛ عروسی حضرت فاطمه؛ پیشنهاد به علی؛ افکار خفته بیدار می شود؛ علی به خواستگاری می رود؛ توافق؛ خطبه عقد؛ انتخاب داماد؛ مهر حضرت زهرا؛ یک عمل آموزنده؛ جهاز حضرت زهرا؛ درسی به مسلمین؛ اثاث خانه علی؛ مذاکره عروسی؛ جشن عروسی؛ بسوی حجله؛ دیدار با فاطمه؛ فاطمه در خانه ی علی؛ خانه داری؛ شوهرداری؛ بچه داری؛ کلاس عالی تربیت؛ محبت؛ پرورش شخصیت؛ ایمان و تقوی؛ مراعات نظم و حقوق دیگران؛ ورزش و بازی؛ فضائل حضرت زهرا؛ شرکت در مباهله؛ علم و دانش فاطمه؛ ایمان و عبادت فاطمه؛ گردن بند پر برکت؛ محبت و احترام پیامبر نسبت به فاطمه؛ فاطمه دختر شایسته پیامبر؛ دعوت عملی؛ فاطمه از دیدگاه علی؛ عصمت زهرا؛ اشکال؛ پاسخ؛ عقیده زهرا درباره زنان؛ حضرت فاطمه بعد از پدر؛ خنده شگفت انگیز؛ بازگو کردن اسرار؛ فاطمه بعد از پدر؛ مبارزات سه ماهه زهرا؛ مرحله اول: دعوت از مردم؛ مرحله دوم: مبارزه منفی؛ چرا فدک را به فاطمه بخشید؛ عوامل غصب فدک؛ عکس العمل زهرا؛ بحث و استدلال؛ باز هم استدلال؛ استیضاح خلیفه؛ نطق آتشین زهرا؛ عکس العمل خلیفه؛ پاسخ ابوبکر؛ پاسخ فاطمه؛ عکس العمل خلیفه؛ پشتیبانی ام سلمه؛ اعتصاب سخن؛ دفن شبانه؛ نتیجه؛ فاطمه در آستانه ی مرگ؛ فاطمه در بستر بیماری؛ اندوه فراوان؛ وصیت فاطمه؛ فاطمه در آخرین لحظات زندگی؛ تشییع و تدفین؛ علی بر مزار زهرا؛ تاریخ وفات؛ قبر فاطمه؛ موضوع نزاع؛ اموال شخصی رسول خدا؛ فدک؛ واگذاری فدک به فاطمه؛ دلیل بخشش؛ طرز واگذاری فدک؛ داوری در قضیه؛ اموال رسول خدا در مدینه؛ باقیمانده خمس خیبر؛ میراث رسول خدا؛ ارث در قرآن؛ حدیث ابوبکر؛ مخالفت قرآن؛ اشکال دیگر؛ اشکال دیگر؛ اشکال دیگر؛ یک تذکر

حجم : 1.5MB

  • عبدی
۱۸
مهر

5688.jpg

عناوین اصلی کتاب شامل:

عنایت خدا و رسول به (غدیر)

عدم اختصاص به شیعه

سابقه عید غدیر

متن تبریک

عید غدیر و عترت پیامبر (ص )

پاسخی به یک دروغ

تاج امانت

حجم : 433KB

  • عبدی