دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

۱۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۰
تیر

بعضی مواقع می بینیم که هیچ صدایی از ویدئوی در حال پخش از یوتیوب خارج نمی شود. این مشکل ممکن است در برخی زمان ها بوجود بیاید و در برخی اوقات نه. ممکن است مشکل از بخش صدای ویندوز باشد یا اینکه حالت پخش صدا در پلیر اصلی یوتیوب روی حالت Mute قرار گرفته باشد. این مورد به سادگی قابل تشخیص است.

اگر صدا در پلیر اصلی یوتیوب قطع شده باشد کافیست نگاهی به نواری که دکمه های Play / Pause و نوار پیشرفت زمان قرار گرفته اند بیندازید. اگر یک علامت ضربدر در مقابل بلندگو باشد یعنی اینکه صدا از پلیر اصلی قطع شده است که به راحتی می توانید آن را فعال کنید.

1

  • عبدی
۳۰
تیر

بررسی مشکل قطع صدای کامپیوتر

بررسی مشکل قطع صدای کامپیوتر

در اولین مقاله سایت “راهکار من” مراحل مختلف بررسی اشکالاتی که باعث قطع صدای ویندوز میشوند بررسی میگردد.

عوامل مختلفی میتواند موجب قطع صدای ویندوز شود :

1-اشکال در ابزار پخش صدا مانند بلندگو و هدفون و یا اتصالات این دستگاه ها

2-تنظیمات صدای ویندوز

3-تنظیمات درایور کارت صدا

4-اشکال در نصب درایور سخت افزار صدا

5-اشکال در رجیستری ویندوز یا

6-اشکال در سرویس مربوط به پخش صدای ویندوز

7-اشکال سخت افزاری کارت صدا

در ادامه به بررسی هریک از موارد می پردازیم:

  • عبدی
۲۸
تیر

اعسار مدیر عامل شرکت

تمامی شرکت های تاسیس شده و فعال برای انجام امور خود نیاز به مدیر یا مدیرانی دارند تا بر اجرای این فعالیت ها نظارت کرده و تصمیمات مهمی را برای اداره ی امور شرکت اتخاذ نمایند.

نقش مدیران در اداره ی شرکت های تجاری به مراتب نسبت به سایر شرکت ها پررنگ تر است و دلیل این امر نیز توجه ویژه ای است که قانون گذار به آنان داشته و در قانون تجارت برای آنها مسئولیت ها و تکالیفی را تعیین نموده است.

  • عبدی
۲۶
تیر

کپی و پیست کردن یکی از ضروریات کاربری ویندوز و هر سیستم عامل دیگری است. از روز اول، که ویندوز نسخه اولیه اش را منتشر کرد، کپی و پیست را معرفی کرد و این ویژگی را در طول سالها به همراه خود کشاند. تا جایی که حتی امروزه اگر بخواهید با تاچ اسکرین هم کار کنید از آن بی نیاز نخواهید بود.

کپی و پیست هر چند برای کپی کردن فایل یا فولدر و انتقال آن به جایی دیگر استفاده می شود، اما برای مرتب سازی پرونده ها و غیره، ابزاری ضروری است چرا که در زمان شما صرفه جویی کرده و البته کارایی تان را افزایش می دهد.

 

  • عبدی
۲۶
تیر
 ۰

ویندوز سالیانی است که تصمیم دارد روز به روز ارتقا پیدا کند و کار کاربران را ساده و ساده تر کند. اما مساله ای که وجود دارد این است که هنوز هم که هنوز است، با ارائه پیشرفته ترین سرویس ها، باز هم دارای مشکلاتی است که هنگام کپی کردن فایل بزرگ ما را نا امید می کند.

وقتی که یک دو تا از فایل های بزرگ را در قسمتی از ویندوز کپی می کنیم تا جای دیگر قرار دهیم. عملیات انتقال ابتدا کمی خوب شروع می شود اما رفته رفته این زمان افزایش پیدا می کند.

البته اگر یکی دو بار نیاز داشته باشید تا این فایل ها را انتقال دهید، جای نگرانی نیست چرا که با کمی صبر و حوصله شدنی است. اما اگر کار روزانه شما با انتقال فایل های حجیم است می تواند کمی دردسر ساز شود. در چنین شرایطی بهترین کار این است که از ابزارهای کمکی استفاده کنید.

 

  • عبدی
۲۶
تیر

ضرورت افزایش ولوم صدا ویندوز کجاست؟ گاهی اوقات، برای دیدن فیلم یا شنیدن موسیقی ولوم صدای ویندوز را تا ۱۰۰ می کشید اما باز هم رضایت بخش نیست. اشکال از هر چه که باشد، شما در این لحظه نیاز به افزایش ولوم صدای ویندوز دارید. پس راهکارهای لازم را در این بخش به شما ارائه می کنیم.

 

صدای ولوم نرم افزار را چک کنید

اگر برای دیدن فیلم یا شنیدن موسیقی در ویندوز ۱۰ از اپلیکیشن های خاصی استفاده می کنید، اما احساس می کنید ولوم حداکثری ویندوز جواب گو نیست بهتر است که ابتدا ولوم خود نرم افزار را چک کنید. برای این کار به دکمه ولوم نگاه کنید و وضعیت را بررسی کنید. اگر نرم افزار بخش تنظیمات صوتی دارد می توانید این بخش را نیز چک کنید.

  • عبدی
۲۴
تیر

خجسته زادروز میلاد با برکت امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) بر تمام عاشقان آن حضرت مبارکباد

اى کاش حرم بودم و مهمان تو بودم

مهمان تو و سفره احسان تو بودم

یک عمر گذشت و سر و سامان نگرفتم

اى کاش فقط بى سر و سامان تو بودم

تا چشم گشودم به دلم مهر تو افتاد

زان روز چو آهوى بیابان تو بودم

طوفان عجیبى است غم عاشقى تو

چون موج اسیر تو و طوفان تو بودم

اى گنبد عشق ، منِ خسته دل اى کاش

چون کفتر پربسته ایوان تو بودم

یک پنجره فولاد دلم تنگ تو آقاست

اى کاش که زوار خراسان تو بودم .

  • عبدی
۲۳
تیر

ابوالفضل فاتح موسس ایسنا که در خارج کشور زندگی می‌کند در نامه‌ای سرگشاده به حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه که از اسفندماه گذشته با رویکرد تحول به این قوه آمده است، پیشنهاد کرد بانی مناطق آزاد انسانی و مذهبی شود.

  • عبدی
۱۵
تیر

ابن تیمیه که وهابیون او را به نوعی پیامبر ثانی خود میدانند و لقب شیخ الاسلام را به او داده اند از نظر

 علما و فقها و کلام بزرگان اهل سنت به شکل دیگری معرفی میشود.

با استناد به منابع معتبر اهل سنت مطالبی را بیان کنم:

1-اطلاق شیخ الإسلام به ابن تیمیّه کفر است:

 «شَوکانى» از علماء بزرگ اهل سنّت مى گوید:

صرّح محمّد بن محمّد البخارى الحنفىّ المتوفّى سنه 841 بتبدیعه ثمّ تکفیره، ثمّ صار یصرّح فى مجلسه: إنّ من أطلق القول على ابن تیمیّه أنّه شیخ الإسلام فهو بهذا الإطلاق کافر»

(سند: البدر الطالع: 2/ 260)

محمّد بخارى حنفى متوفّاى سال 841 در بدعت گذارى و تکفیر «ابن تیمیّه» بى پرده سخن گفته است، تا آنجا که در مجلس خود تصریح نموده است، که اگر کسى «ابن تیمیّه» را «شیخ الاسلام» بداند، کافر است.

 

  • عبدی
۱۴
تیر

ابوحنیفه،یکی از امامان اهل سنت هست که پیروان او را حنفی می گویند و اهل سنت که تقریبا یک میلیارد و خرده ایی نفر هستند، بیشتر آنها از ابوحنیفه تقلید می کنند و در واقع امام آنها است.

ابوحنیفه، دو سال شاگرد امام صادق علیه السلام بوده و بسیار با امام دشمن بود به قدری که آمده است:

هر چیزی که امام صادق ع می فرمود، ابوحنیفه بر خلاف آن، فتوا می داد به حدی که روزی گفت:

من فقط نمیدانم که امام صادق ع در سجده چشم ها را می بندد یا باز می گذارد!

گفتند چرا؟

گفت: می خواهم ببینم اگر جعفربن محمد(ع) چشم ها را در سجده می بندد، من باز بگذارم و اگر او چشم ها را در سجده باز می گذارد،من ببندم..

پس حال که نمیدانم، وقتی به سجده می روید، یک چشم خود را ببندید و یک چشم را باز بگذارید، تا در هر صورت، بر خلاف جعفربن محمد(ع) عمل کرده باشیم!!!

  • عبدی
۱۴
تیر

نویسنده: پویا جفاکش

پنجشنبه پیش در حلقه صالحین بسیج کسی از من پرسید:

«آیا قرار است در 2020 اتفاقی برای ایران بیفتد؟»

تعجب کردم چون اولین بار بود که میدیدم یک ایرانی صحبت از اتفاق بزرگ در 2020 کند؟ پرسیدم از کجا چنین چیزی به ذهنش رسیده است؟ و او گفت فیلمی در اینباره از اینترنت دیده است.

توضیحاتی کلی درباره  آنچه در غرب درباره ی 2020 میگویند برایش بیان کردم.اما برای خودم سوال بود که در ایران درباره ی 2020 چه گفته اند و چطور 2020 را برجسته کرده اند. با تحقیقی که کردم معلوم شد برخلاف مغرب زمین، از نظر ایرانیها سوژه  تغییر بزرگ تنها ایران است:

صحبت از پروژه ی سه مرحله ای 30ساله ی 2020 است که از 2000 رقم خورده و تا 2020 ادامه خواهد داشت. در فاز اول در 1378 (2000) بنای لذت پرستی و سوء استفاده از آزادی دوم خردادی ریخته شده با جنجال قتلهای زنجیره ای و کوی دانشگاه، بی اعتمادی به نظام رشد میکند.

  • عبدی
۱۳
تیر

به گزارش قدس انلاین، بنا به گواهی متون تاریخی ابن مسافر هکاری مؤسس فرقه یزید پرستی می باشد؛ چنانکه وی معاویه و یزید را خلیفه و مجاهد فی سبیل الله می دانست.

یزیدیه به کردی Êzidî (تلفظ: إزدی) یا یزیدیان از ادیان باستانی رایج در کردستــان است.

در زبان پهلوی اسم "یزته" در وهله ی اول به "یزت" تخفیف یافته، تا به دال تبدیل شده و بشکل یزد در آمده و جمع آن یزدان (یزتان) می باشد و سپس در دوران اسلامی تخفیف دیگری در آن داده شده و یه "یزدان" مبدل گردیده است و عربها چون معنی یزدان را نمی دانستند آنرا به یزید تعبیر کردند. لذا آنها را به یزید بن معاوبه نسبت داده و آنها را یزیدی نامیدند.
بنابر روایات واژه یزیدی مشتق از کلمه "ایزد" یا "یزته" است که در پارسی باستان به معنای دین خدایی است. در باب وجه تسمیه نام ایشان اختلافاتی هست و بعضاً نام آن را منسوب به یزید بن معاویه یا یزید بن انیسه خارجی نیز دانسته‌اند، اما بنظر می‌رسد نام پارینه این کیش و اشاره‌اش به مفهوم" ایزد " در دین زرتشت، صحیح‌تر باشد.

  • عبدی
۱۳
تیر

قابل توجه اهل سنت و جماعت محترم

با مراجعه به کتاب های ابن تیمیه و بحث و تحلیل های او پی می بریم که در کلام وی تناقضات فراوانی وجود دارد. اینک به نمونه هایی از آنها اشاره می کنیم:

1. در عین حال که به صحیح بخاری در موارد زیاد استدلال و احتجاج می کند، ولی هنگامی که به روایتی در این کتاب بر می خورد که با افکار او سازگاری ندارد آن را ابطال کرده و کتاب را نیز مورد تنقیص قرار می دهد، و درباره آن می گوید: «در بخاری اغلاطی وجود دارد».[1]

  • عبدی