دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

چگونه چت‌های فیسبوک خود را رمزنگاری کنیم؟

پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۹ ق.ظ

اخیرا فیسبوک تمایل پیدا کرده است که از پیام های خصوصی شما در این شبکه ی اجتماعی، برای اهداف تبلیغاتی استفاده نماید. همانطور که می دانید، مفاهیم مربوط به حریم خصوصی اندکی نامشخص و قابل دور زدن هستند و این در حالی است که فیسبوک به شما می گوید که پیام های شخصی شما توسط افراد دیگر خوانده نمی شود. آیا فقط گفتن این مورد به شما باعث خواهد شد که از جهت حفظ حریم خصوصی شما در چت هایتان به آن اطمینان کنید؟

Chatvertising چیست؟

فیسبوک در سال ۲۰۱۱ زمینه ی نوینی را در دنیای تبلیغات ایجاد کرد. در آن سال، فیسبوک شروع به آزمایش کردن یک شیوه ی تبلیغاتی جدید نمود که به صورت Real-Time کار می کرد و با اسکن نمودن بروز رسانی های وضعیت (Status) کاربران، برای آنان محتوای تبلیغاتی را ارائه می نمود. در آن زمان فیسبوک عنوان کرد که به هیچ وجه از داده های مربوط به چت افراد برای اینگونه تبلیغات استفاده نخواهد کرد، اما ظاهرا دیگر اینگونه نیست و این مسئله تغییر کرده است.

چگونه چت های فیسبوک خود را رمزنگاری کنیم؟

هیچ اطلاعاتی نمی تواند بهتر از چت های شما مشخص کننده فعالیت های روزانه و علایق شخصی تان باشد. پس بهتر است از خود بپرسیم که آیا می خواهیم شخصی ترین اطلاعات خود یعنی چت هایمان را با شرکتی که به فروش اطلاعات شخصی کاربرانش به نهادهای (مانند شرکت های تجاری که با توجه علایق شخصی شما، تبلیغات مربوط فروش را به شما نشان می دهند) مختلف متهم شده است، به اشتراک بگذاریم. فیسبوک بدون شک به شما اطمینان می دهد که اطلاعات تان توسط دیگران دیده نمی شود، اما فقط همین گفته برای اطمینان به آن کافی است؟

چگونه چت های فیسبوک خود را رمزنگاری کنیم؟

این مسئله فقط به فیسبوک محدود نمی شود. از زمانی که این شرکت سرویس های WhatsApp و Instagram را نیز خریداری کرده، به احتمال زیاد این نگرانی دامن گیر آن ها نیز خواهد بود.

رمزنگاری کردن چت ها

خوشبختانه دو سرویس مختلف برای رمزنگاری کردن پیام های خصوصی فیسبوک طراحی شده اند. هر دوی این سرویس ها رایگان و متن باز می باشند، ولی بدون اشکال نیستند. برای رمزنگاری شدن پیام ها، باید شما و فردی که با آن چت می کنید، هر دو از این اپلیکیشن ها استفاده کنید. به علاوه ی اینکه با استفاده از این سرویس ها، دیگر صفحه ی فیسبوک شما در وب قابل جستجو و مشاهده نخواهد بود و فقط از طریق همان اپلیکیشنی که انتخاب می کنید، می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

Cryptocat

چگونه چت های فیسبوک خود را رمزنگاری کنیم؟

Cryptocat اپلیکیشنی است که برای جذاب کردن محیط چت خصوصی طراحی شده است. آخرین نسخه ی تحت وب اپلیکیشن Cryptocat قادر است به حساب فیسبوک شما Login (ورود) کند، لیست مخاطبین شما را جمع آوری کرده و آن ها را در یک Buddy List (لیست دوستان) برایتان به نمایش درآورد تا بتوانید به صورت استاندارد (رمزنگاری نشده) با آن ها چت کنید.

اگر هم شما و هم شخصی که با آن چت می کنید حالت Off The Record (OTR) یا همان غیرقابل ضبط را در Cryptocat فعال کرده باشید، پس از آن چت های شما رمزنگاری خواهند شد. در حال حاضر اپلیکیشن تحت وب Cryptocat برای مرورگرهای Chrome، Firefox، Safari و Opera و همچنین سیستم عامل های OS X و iOS در دسترس است. البته اپلیکیشن iPhone آن اکنون (در زمان نوشتن این مقاله) از فیسبوک پشتیبانی نمی کند، اما در آینده این ویژگی به آن اضافه خواهد شد.

SafeChat

چگونه چت های فیسبوک خود را رمزنگاری کنیم؟

دقیقا مشابه Cryptocat، اپلیکیشن SafeChat نیز پیام های خصوصی فیسبوک شما را رمزنگاری می کند و آن ها را به گونه ای تغییر می دهد تا برای به کارگیری در زمینه های تبلیغاتی و بازاریابی، غیرقابل استفاده باشند. همانند Cryptocat، این سرویس هم به صورت اپلیکیشن تحت وب برای مرورگرهای Chrome و Firefox و سیستم عامل iOS در دسترس است و کاملا رایگان می باشد. همه ی نسخه های این سرویس از چت فیسبوک پشتیبانی می کنند.

به این ترتیب با استفاده از این سرویس ها می توانید چت های فیسبوک خود را رمزنگاری کرده و امن نگاه دارید. اگر مشکلی در استفاده از این دو سرویس دارید، در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

منبع : MakeUseOf.com

  • عبدی