دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها
 چطور می توان گوشی گم یا دزدیده شده را ردیابی کرد ؟

حتما افرادی را دیده اید که تلفن همراهشان را گم کرده یا بر اثر سرقت از دست داده باشند . معمولا اولین راه حل رفتن به کلانتری نزدیک محل سکونت می باشد .

اما آیا راه حلی وجود دارد که زودتر به نتیجه برسیم ؟

به طور پیش فرض دزدان بعد از سرقت ،سیم کارت را خارج و تلفن همراه را خاموش می کنند . اگر جزو مشترکین همراه اول باشید برای ردیابی گوشی مفقود شده یا به سرقت رفته خود می توانید شماره سریال گوشی مفقود شده یا دزدیده شده را (مندرج بر روی جعبه گوشی) از طریق خطوط دائمی همراه اول، به یکی از طرق ذیل ارسال و سرویس ردیابی گوشی را فعال نمایید .

ردیابی گوشی گم یا دزدیده شده همراه اول

مشترکین همراه اول برای ردیابی گوشی مفقود شده یا به سرقت رفته خود می توانند شماره سریال گوشی مفقود شده یا دزدیده شده را (مندرج بر روی جعبه گوشی) از طریق خطوط دائمی همراه اول، به یکی از طرق ذیل ارسال و سرویس ردیابی گوشی را فعال نمایند:
 
·  از طریق شماره گیری کد #سریال گوشی*۲۱۴۱*۱۰*
·  ارسال کد ۲۱۴۱ به شماره ۱۰ ( سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول)
 
سرویس ردیابی گوشی تا ۱۰ روز پس ازدریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی مفقود شده می پردازد و در پایان در صورت موفقیت در ردیابی گوشی، نتیجه را از طریق پیامک به اطلاع مشترک می رساند تا مشترک سایر مراحل حقوقی را از طریق مراجع ذیربط پیگیری نماید.درصورت عدم موفقیت در ردیابی، مشترک می تواند برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام و سرویس را مجددا فعال نماید.
 
کد های دستوری سرویس ردیابی گوشی به شرح ذیل می باشد:
 
 چطور می توان گوشی گم یا دزدیده شده را ردیابی کرد
 
 این طرح در حال حاضر به صورت رایگان به مشترکین ارائه می گردد.

 

ردیابی گوشی گم یا دزدیده شده ایرانسل

شرکت ایرانسل به منظور تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی و پیگیری گوشی‌های مفقودی/مسروقه اقدام به راه‌اندازی سامانه پیامکی نموده است. با ردیابی از طریق این سامانه، شما مشترک گرامی تا زمان دریافت نتیجه مثبت ردیابی نیازی به مراجعه مکرر به مراجع قضایی نخواهید داشت.

جهت ردیابی گوشی مفقودی/مسروقه خود از طریق این سامانه می‌توانید به روش زیر اقدام کنید:


در صورتی که سیم‌کارت فعال بر روی گوشی مفقود شده، ایرانسلی بوده است می‌توانید از طریق ارتباط با مرکز تماس ایرانسل نسبت به مسدود نمودن آن اقدام کنید (ارتباط با مرکز تماس ایرانسل از طریق شماره ۷۰۰ یا ۷۰۳۳ از خطوط ایرانسل و ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ یا ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ از سایر خطوط امکان پذیر است). در صورت غیر ایرانسلی بودن سیم کارت مفقودی ابتدا آن را توسط اپراتور مربوط مسدود کرده و سپس باقی مراحل را از طریق سامانه پیامکی ایرانسل دنبال کنید.

حتما به خاطر داشته باشید که پس از مسدود کردن سیم کارت ۵ روز منتظر مانده و سپس کد #۶۱۰۱* را از یک خط ایرانسل شماره گیری کنید، در غیر این صورت ممکن است شماره خود شما در سیستم ردیابی ثبت شده و به مراجع قضایی اعلام شود.

ظرف مدت ۴۸  ساعت پس از ثبت درخواست، نتیجه ردیابی به خط ایرانسلی که از طریق آن با سامانه پیامکی تماس گرفته‌اید ارسال خواهد شد. در صورت منفی بودن پاسخ می‌توانید پس از گذشت ۵ روز مجددا نسبت به درخواست ردیابی اقدام کنید. در صورت مثبت بودن نتیجه ردیابی،  پیامکی حاوی کد پیگیری و تاریخ ردیابی دریافت می‌کنید. با در دست داشتن "کد پیگیری و تاریخ ردیابی" به مراجع قضایی مراجعه کرده و نامه قضایی دریافت کنید. اصل نامه را به شرکت ایرانسل تحویل داده و با مراجعه مجدد به مراجع قضایی پیگیر دریافت نتیجه ارسالی از ایرانسل باشید.

درخواست ردیابی از طریق این سامانه پیامکی - صرف نظر از اینکه سیم کارت مفقود شده متعلق به کدام اپراتور باشد- باید از طریق یک خط ایرانسل صورت گیرد.

هر بار ثبت درخواست پیگیری، تنها ۱۰۰ تومان هزینه دارد.

 

ردیابی تلفن همراه با سیستم عامل ویندوز فون


در توضیحات بالا ردیابی تلفن های همراه با سیم کارت همراه اول و ایرانسل مورد بررسی قرار گرفت اما در ادامه میخواهم در مورد ردیابی تلفن های همراه با سیستم عامل ویندوز فون و اندروید را مورد بررسی قرار بدهم . اگر در سیستم عامل ویندوز فون دارای حساب کاربری هات میل باشید و یکبار وارد حساب کاربری ویندوز فون شده باشید می توانید از طریق این لینک اطلاعات تلفن همراه خودتان را مشاهده کنید . 

1 چطور می توان گوشی گم یا دزدیده شده را ردیابی کرد

تنظیمات این بخش در قسمت settings ویندوز فون می باشد و به صورت پیش فرض غیر فعال است که باید فعال شود .

2 چطور می توان گوشی گم یا دزدیده شده را ردیابی کرد

 وقتی وارد بخش یافتن تلفن من می شوید در توضیحات نوشته شده است که در وب سایت Windowsphone.com می توانید تلفن خود را به صدا در آورید ، قفل کنید ، اطلاعات آن را پاک کنید ، مکان گوشی را پیدا کرده و یا یک برنامه به تلفن همراهتان ارسال کنید .

3 چطور می توان گوشی گم یا دزدیده شده را ردیابی کرد

 

 ردیابی تلفن همراه با سیستم عامل اندروید

در سیستم عامل اندروید کافیست وارد حساب کاربری جیمیلتان شده باشید . اگر یکبار وارد جیمیل شده باشید از هر جایی با ورود به وب سایت گوگل و جستجوی find phone به صورت اتوماتیک اطلاعات تلفن همراه در نقشه گوگل نمایش داده می شود . می توانید تماس بگیرید یا تلفن همراه را قفل کنید .

3 چطور می توان گوشی گم یا دزدیده شده را ردیابی کرد

روش بعدی استفاده از اپلیکیشن های کاربردی می باشد که بیشتر از تنظیمات می تواند به شما کمک کند .اپلیکیشن CM Security AppLock & AntiVirusیک ابزار همه کاره امنیتی برای اندروید شما میباشد.

آنتی ویروس این اپلیکیشن گوشی اندرویدی شما را از تروجان ها و ویروس ها ایمن نگاه میدارد و با خیال راحت میتوانید در اینترنت به وبگردی بپردازید CM Security با سرعت بالا و بدون ایجاد کاهش سرعت ، گوشی شما را اسکن و در صورت مشکل امنیتی به شما اطلاع خواهد داد.

قسمت دیگری که در این اپلیکیشن وجود دارد حفاظت از برنامه و عکس ها و ... میباشد که توسط آن دسترسی سایر افراد را به برنامه ها و عکس های خود میتوانید محدود کنید اما در این آموزش میخواهیم یکی از قابلیت های امنیتی خوب این نرم افزار را که با استفاده از آن میتوانید گوشی هوشمند خود را پیدا نمایید را برای شما توضیح دهیم.

1.در ابتدا آخرین نسخه نرم افزار فوق را از طریق این لینک دانلود نمایید. سپس برنامه را بر روی گوشی موبایل و یا تبلت خود نصب و اجرا نمایید.

3.زمانی برنامه را اجرا بر روی سه خط افقی در بالا سمت راست تصویر کلیک نمایید.

پیدا کردن تلفن همراه گمشده از طریق نرم افزار Cm Security 1

4.سپس از میان گزینه هایی که برای شما به نمایش در می آیند گزینه ی Find Phone را انتخاب نمایید.

پیدا کردن تلفن همراه گمشده از طریق نرم افزار Cm Security 2

5.در صفحه ی بعدی گزینه ی ENABLE FIND PHONE را از پایین صفحه انتخاب نمایید.

پیدا کردن تلفن همراه گمشده از طریق نرم افزار Cm Security 3

6.در صفحه ی بعدی شما میتوانید با استفاده از سه راه اکانت پیدا کردن گوشی هوشمند خود را در برنامه CM.Security فعال نمایید.

راه اول : از طریق Google +

راه دوم : از طریق برنامه ی اجتماعی Facebook

راه سوم : از طریقE-mail

پیدا کردن تلفن همراه گمشده از طریق نرم افزار Cm Security 4

* در زیر ما با استفاده از راه سوم اکانت خود را فعال مینماییم.

7.پس از انتخاب گزینه سوم در صفحه بعد گذرواژه اصلی E-mail خود را وارد نمایید و سپس بر روی گزینه Sign Up کلیک نمایید.

پیدا کردن تلفن همراه گمشده از طریق نرم افزار Cm Security 5

8.سپس برای شما صفحه دیگری به نمایش در می آید که در آن با نوشته Find Phone Enabled به شما نشان میدهد که این گزینه فعال شده است.

پیدا کردن تلفن همراه گمشده از طریق نرم افزار Cm Security 6

9.حالا برای پیدا کردن گوشی هوشمند خودباید به آدرس findphone.cmcm.com مراجعه نمایید.

10.سپس در صفحه ای که برای شما باز میشود با توجه به نحوه فعالسازی اکانت خود گزینه مورد نظر را در سایت انتخاب نمایید.

برای مثال ما از طریق راه سوم فعال سازی اکانت را انجام دادیم

پس گزینه Sign In with Google + را انتخاب مینماییم.

پیدا کردن تلفن همراه گمشده از طریق نرم افزار Cm Security 7

11.زمانی که گزینه Sign In with Google + را انتخاب کردید در صفحه بعد آدرس Gmail خود را وارد نمایید.

پیدا کردن تلفن همراه گمشده از طریق نرم افزار Cm Security 8

12.سپس گذرواژه خود را وارد نمایید.

پیدا کردن تلفن همراه گمشده از طریق نرم افزار Cm Security 9

13.در صفحه ی بعد گزینه ی Accept را انتخاب نمایید.

پیدا کردن تلفن همراه گمشده از طریق نرم افزار Cm Security 10

14.زمانی که گزینه Accept را انتخاب نمایید وارد یک صفحه دیگر میشود که در آن صفحه پس از چند لحظه جستجو محل گوشی هوشمند شما را پیدا مینماید.

* توجه داشته باشید که باید گوشی هوشمند شما از طریق سیم کارت خود گوشی به اینترنت دسترسی داشته باشد.

15.به غیر از پیدا کردن محل گوشی خود شما میتوانید 2 کار دیگر با استفاده از این سایت و نرم افزار انجام دهید.

(1).Yell : شما اگر موبایل و یا تبلت خود را در منزل و یا محل کار گم کردید میتوانید با استفاده از مراحل بالا وارد سایت نرم افزار CM.Security شوید و سپس با زدن گزینه Yell پس از چند ثانیه موبایل و یا تبلت شما زنگ میخورد تا شما به آسانی آن را پیدا نمایید.

پیدا کردن تلفن همراه گمشده از طریق نرم افزار Cm Security 11

(2).Lock : با انتخاب این گزینه از سایت شما میتوانید یک کد برای گوشی هوشمند خود در نظر بگیرید و سپس گزینه Lock را انتخاب کنید سپس گوشی هوشمند شما در همان لحظه قفل میشود و برای باز شدن نیازمند کدی که شما برای آن گذاشته اید میباشد.

پیدا کردن تلفن همراه گمشده از طریق نرم افزار Cm Security 12

نوشته شده توسط  - http://www.learning.asarayan.com

  • عبدی