دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

مهمترین ادله روایی پیروان احمد الحسن و پاسخ به بافته ها ، و تحریف های آنها

 


آنچه در ادامه آمده است مقاله ای است که توسط یکی از انصار و مبلغین این مدعی کاذب نوشته شده است و سپس پاسخ به این مقاله از منظر اهل حق و حقیقت خواهد گذشت تا انصار امام مهدی حضرت حجت ابن الحسن ( عج ) با عوافریبی این جریان بیش از پیش آشنا گردند .

یمانی(ع) کیست

در ابتدا لازم است بدانیم که مکّه در تهامه است و تهامه در یمن . پس محمّد و آل محمّد(ص) همگی یمانی هستند . یعنی محمّد(ص) یمانی است و علی(ع) یمانی است و امام مهدی(ع) یمانی و دوازده مهدی(ع) یمانی و مهدی اوّل(ع) نیز یمانی است

رسول خدا(ص) فرمود : همانا ایمان در مکّه ظهور کرد و مکّه در تهامه و تهامه در سرزمین یمن است و به همین سبب کعبه را "کعبهء یمانیه" می گویند .

بحار الأنوار ج22 ص137

رسول الله(ص) فرمود : همانا بهترین مردان اهل یمن هستند و ایمان یمان و من نیز یمانی هستم .

بحار الأنوار ج57 ص 232

اما راجع به حدود شخصیت یمانى در روایتی از امام باقر(ع) این گونه وارد شده است : و در پرچـمها پرچـمى هدایتگر تر از پرچم یمانى نیست و آن پرچم هدایت است . چون که شما را به سوی صاحبتان دعوت می کند ، و اگر یمانى خروج کرد فروختن اسلحه حرام مى شود .

و اگر یمانى خروج کرد , بپا خیز بسوی او . پس همانا پرچمش پرچم هدایت است . و جایز نیست مسلمانان از او سرپیچى کنند ، و اگر کسى اینکار را انجام دهد از اهل جهنم مى باشد .

زیرا که او دعوت به حق و هدایت به راه راست مى کند .

الغیبة - محمد بن ابراهیم النعمانی ص 264 . بحار الأنوار ج 52 ص 232

مهدیین(ع) کیستند

امام صادق(ع) فرمود : از نسل ما بعد از قائم(ع) دوازده مهدى از فرزندان حسین(ع) می باشند . مختصر بصائر الدرجات ص49 . بحار الأنوار ج 53 ص 148

امام سجّاد(ع) فرمود : قائم ما قیام می کند سپس بعد از او دوازده مهدی خواهند بود .

شرح الاخبار ج 3 ص 400

ابی بصیر گوید : به امام صادق جعفر بن محمّد(ع) گفتم : ای پسر رسول خدا از پدرتان امام باقر(ع) شنیدم که فرمود : پس از قائم دوازده امام می باشند .

امام صادق(ع) فرمود : نه بلکه ایشان فرمود دوازده مهدی و نگفت دوازده امام و ایشان از شیعیان ما می باشند که مردم را به ولایت ما و شناساندن حق ما دعوت می کنند .

کمال الدین و تمام النعمه ج 2 ص 358 . بحار الأنوار ج 53 ص 145

از امام صادق(ع) از پدرانش از امیر مؤمنان(ع) نقل شده است که فرمود :

پیامبر خدا(ص) در شبى که وفات او بود به على(ع) فرمود که یا ابا الحسن صحیفه و دواتى حاضر کن.

و پیامبر خدا(ص) وصیتش را فرمود تا اینکه به این جا رسید که فرمود : یا على پس از من دوازده امام خواهند بود و پس از آنها دوازده مهدى . و تو یا على نخستین دوازده امام مى باشى .

و حدیث به درازا کشید تا اینکه فرمود:

... پس اگر وقت وفات علی النقی رسید ولایت را به فرزندش حسن العسکری می دهد و اگر وقت وفات حسن العسکری رسید ولایت را به فرزندش (م ح م د) ، مستحفظ از آل محمد(ص) تسلیم مى کند و ایشان دوازده امام مى باشند و سپس دوازده مهدى بعد از ایشان مى باشد .

پس اگر مرگ به سویش (حجة ابن الحسن) آمد ولایت را به فرزندش نخستین مهدیین تسلیم مى کند که سه نام دارد ، نامى مانند نام من و نام پدرم : عبد الله و احمد و نام سوّم مهدى است .

و او اولین ایمان آورنده (به پدرش) است .

الغیبة طوسی ص150 . بحار الأنوار ج 53 ص 147 . بحار الأنوار ج 36 ص 260 . غایة المرام ج 2 ص 241 . (کتاب الغیبه شیخ طوسى(فارسى) ص 300) و چندین کتاب معروف دیگر

یمانى ع نخستین مهدیون ع

نتیجه گرفتیم که یمانى حجتی از حجتهای خدا در زمین است و معصوم و منصوص العصمـة است ، و در روایات متواتـر و متن هاى قطعى موجود است که حجتهای الهی پس از پیامبر اکرم(ص) ائمه دوازده گانه(ع) ومهدیون دوازده گانه(ع) مى باشند .

و غیر از ایشان هیچ حجت معصوم دیگری بر زمین نمى باشد و آنها تمام نعمت و کمال دین و ختم رسالات آسمانی هستند , که یازده امام از ایشان از دار دنیا رفته اند و امام مهدى(ع) و دوازده مهدى(ع) باقى مانده اند .

و یمانى مردم را به سوی امام مهدى(ع) دعوت مى کند ، پس یمانى باید نخستین مهدیون باشد

و این ثابت است که اولین از مهدیون در زمان ظهور امام مهدى(ع) موجود می باشد .

و او نخستین کسى است که به امام مهدى(ع) ایمان می آورد و مردم را برای قیام پدرش آماده می سازد .

و این جمله (او اولین کسی است که به حضرت مهدی(ع) ایمان می آورد) در وصیت پیامبر خدا(ص) ذکر شده است .

و از اینجا شخص یمانى منحصر مى شود در مهدى اول (از مهدیون دوازده گانه) .

و احادیث معصومین علیهم السلام ، نام و صفات و محل سکونتش را به تفصیل بیان کرده اند .

نامش احمد و کنیه اش عبدالله یا همان اسرائیل است .

و مردم او را اسرائیلى می نامند و ناگزیرند که او را اسرائیلی بنامند .

پیامبر خدا(ص) فرمود : نامم احمد است و من عبدالله هستم .

نامم اسرائیل است و هر آنچه که او را امر کرده مرا نیز امر کرده است و هر آنچه او را اشاره کرده مرا نیز اشاره کرده است .

تفسیر عیاشى ج 1 ص 44 . برهان ج 1 ص 95 . بحار الأنوار ج 7 ص 178

و مهدى اول نخستین سیصد و سیزده نفر است و او از بصره مى باشد و در گونة راستش اثر و در سرش شوره است و بدنش مانند بدن موسى بن عمران(ع) و در کمرش ختم نبوت و در وصیت پیامبر خدا(ص) مذکور مى باشد .

و او عالم ترین خلق پس از ائمه(ع) به قرآن و تورات و انجیل است و در آغاز ظهورش جوان است ، در حدیثی از پیامبر خدا(ص) که در آن علامات ظهور را ذکر می کند آمده است :

... سپس جوانى را ذکر کرد و فرمود: اگر وى را مشاهده کردید با وى بیعت کنید چون او خلیفه مهدى(ع) است .

بشارة اسلام ص 30

یمانی موعود سید احمد الحسن ع

حذیفه گوید : شنیدم که رسول الله (ص) درباره مهدی فرمود : همانا با او بین رکن و مقام بیعت می کنند و اسمش احمد و عبد الله و مهدی است . این سه اسم نامهای او می باشند .

الغیبة - طوسی ص 454 . الغیبة - طوسی ص 470 . بحار الأنوار ج 52 ، ص 291

از امیر مؤمنان(ع) در خبرى طولانى که در آن اصحاب قائم(ع) را ذکر می کند آمده است که : اولین آنها از بصره و آخرین آنها از ابدال مى باشد .

بشارة الاسلام ص 148

از امام صادق(ع) در روایتى طولانى که نام یاران قائم(ع) را ذکر می کند آمده است :

و از بصره ..... احمد . بشارة الاسلام ص 181

امام باقر(ع) فرمود : قائم دو نام دارد نامى مخفى و نامى آشکار، نام مخفى احمد و نام آشکار محمد است .

کمال الدین وتمام النعمة ج 2 ص 653

احمد نام مهدى اول است و محمد نام امام زمان(ع) مى باشد همانطور که در وصیت پیامبر خدا(ص) به آن اشاره شد . نام در زبان عربی کنایه از شخصیت می باشد ومعنی کلام امام(ع) این است که قائم دو شخصیت دارد یعنی دو نفر از اهل بیت بنام قائم نامیده شده اند

امام باقر(ع) فرمود : براى خداى تعالى گنجى در طالقان است نه طلاست و نه نقره بلکه دوازده هزار نفر در خراسان اند که شعارشان "احمد ... احمد" است و رهبر آنها جوانى از بنى هاشم سوار بر قاطرى سپید رنگ أست وپیشانى بندی قرمز رنگ بر پیشانی بسته است، گویی به او مى نگرم که از رود فرات هم مى گذرد اگر دعوت او را شنیدید بسوى او بشتابید حتى اگر مجبور باشید سینه خیز بر روی یخها حرکت کنید .

منتخب الانوار المضیئه ، ص 343

امام صادق (ع) فرمودند : زمانی می آید که امام شیعیان از چشمان ایشان غایب خواهد شد ؛ از امام (ع) سؤال شد : در آن وقت باید چه کار کرد ؟ ایشان (ع) فرمودند : به امر اول تمسک کنید تا امر دوم را برای شما روشن سازد .

غیبة النعمانی ص161

سید احمد الحسن (ع) فرستادهء امام مهدی (ع) و حضرت مسیح (ع) و حضرت ایلیا (الیاس) (ع) و حضرت خضر (ع) می باشد و شما را به پیوستن به یاران ایشان (ع) دعوت می کند

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


بسم الله الرحمن الرحیم

با صلوات بر محمد و ال محمد

در ادامه به نمونه هایی از عوام فریبی و تحریف و تقطیع احادیث توسط مبلغین این جریان کاذب پرداخته خواهد شد ان شاء الله که خوانندگان محترم با تأمل و تحقیق بیشتر به پوشالی بودن و کذب این مدعی بیش از پیش واقف شوند .

1-کتاب غیبت شیخ طوسی پر از روایتهای شیعی وعامی(سنی)و از قبیل آن وصیت که احمد بن خلیل مصری و علی بن سنان موصلی که سنی مسلک نیز هستند وبقیة افراد ناقل تا امام صادق مجهول هستند یعنی نمیدانیم اصلا وجود داشتند یا نه

2-کتاب بحار الانوار هم یک دائرة المعارف شیعی هست و هر آنچه در خصوص اهل بیت امده در کتاب آورده اند و بحار ازغیبت طوسی نقل کرده است

3-در اکثر نقل شما دروغ می باشد مثلا گفتن اینکه تهامه از یمن میباشد به نقل از رسول خدا ( ص ) در اینجا(همانا ایمان در مکّه ظهور کرد و مکّه در تهامه و تهامه در سرزمین یمن است و به همین سبب کعبه را "کعبهء یمانیه" می گویند .

بحار الأنوار ج22 ص137)

این گفتار را علامه مجلسی از ابن اثیر صاحب کتاب النهایة فی غریب الأثر که سنی میباشد نقل کرده

النهایة فی غریب الأثر - مؤلف : أبو السعادات المبارک بن محمد الجزری مشهور به ابن الاثیر ،ابن اثیر این گفتار را در کتابش "به زبان عربی " گفته است

جلد5ص722 الناشر : المکتبة العلمیة - بیروت ، 1399هـ - 1979م

در صورتی که شما گفتید (رسول خدا(ص) فرمود :واین دروغ محض هست ورسول خدا فرمودند(من کذب علیَّ متعمّداً فلیتبوأ مقعده من النار)

4-روایت الایمان یمانی سنی هست و شیعة آن را نقل نکرده

5-مکه جزء یمن نمیباشد لذا به رکنی که به طرف یمن میباشد گفته میشود یمانی وبه رکنی که به سمت شام(سوریة)هست گفته می شود رکن شامی

6-کعبة یمانی در روایات خود اهل سنت در یمن بوده وپیامبر برای نابودی ان سپاه فرستاد میتوانید مراجعه کنید به همین کتاب که گذشت

ابن اثیر در همین چاپ به جلد2ص141 :

قیل ذُو الخَلَصة : الکعْبة الیمانِیَّة التی کانت بالیَمن فأنْفذَ إلیها رسول اللّه صلى اللّه علیه وسلم جَرِیرَ بن عبد اللّه فخرّبها،کعبه یمانیه در یمن بود و پیامبر یکی را با نام جریر ین عبدالله رهسپار کرد تا ان را واژگون کند

7-یمانی مقدمه ساز هست ونه معصوم

و از یمن خروج میکند بلکه از صنعاء مراجعه شود به

بحار الأنوار / جزء 52 / صفحة [245]

عن عبید بن زرارة قال: ذکر عند أبی عبد الله علیه السلام السفیانی فقال: أنى یخرج ذلک، ولم یخرج کاسر عینه بصنعاء (سفیانی در محضر امام صادق ع ذکر شد پس امام فرمود چطوری سفیانی خروج کند در حالی که یمانی رو کم کن آن از صنعاء (پایتخت یمن)خروج نکرده!!!!

8-فرمودید هرکس اهل البیت گفته اند مخالفت با اون سبب جهنم میشود بفرمایید که در مورد این حدیث چطور ایا تمام شیعة هم معصوم هستند

کتاب صفات شیعة مولف شیخ صدوق جلد1صفحة2 حدیث 5

قال سمعت أبا الحسن(امام کاظم) ع یقول :من عادى شیعتنا فقد عادانا و من والاهم فقد والانا لأنهم منا خلقوا من طینتنا من أحبهم فهو منا و من صفات الشیعة بغضهم فلیس منا شیعتنا ینظرون بنور الله و یتقلبون فی رحمة الله و یفوزون بکرامة الله ما من أحد من شیعتنا یمرض إلا مرضنا لمرضه و لا اغتم إلا اغتممنا لغمه و لا یفرح إلا فرحنا لفرحه و لا یغیب عنا أحد من شیعتنا أین کان فی شرق الأرض أو غربها و من ترک من شیعتنا دینا فهو علینا و من ترک منهم مالا فهو لورثته شیعتنا الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزکاة و یحجون البیت الحرام و یصومون شهر رمضان و یوالون أهل البیت و یتبرءون من أعدائهم [من أعدائنا] أولئک أهل الإیمان و التقى و أهل الورع و التقوى و من رد علیهم فقد رد على الله و من طعن علیهم فقد طعن على الله لأنهم عباد الله حقا (قسمت قرمز که می فرمایید : کسی که بر شیعة رد کند -قبول نکند-پس بر خدا رد کرده واز او قبول نکرده

9-یمانی حق است و مخالف با ان نیز گناه محسوب می شود صحیح، اما آیا این دلیلی بر معصومیت یمانی می تواند باشد

10-مهدیون چه کسانی هستند این هم دلالت بر کمبود اطلاعات مبلغین جریان مدعی یمانی می کند چرا که روایت مهدیون در کتب شیعة اطلاق بر ائمة دوازده گانه میشود و دلایل متعددی بر این مطلب وجود دارد که خوانندگان عزیز می توانند برای اطلاع از آنها به کتاب اثبات الهداة شیخ حر عاملی و همچنین کتاب کمال الدین و اتمام النعمة شیخ صدوق مراجعه نمایند

برای نمونه در کتاب کمال الدین و اتمام النعمة شیخ صدوق باب ما اخبر به الحسین بن علی ع ص298ح3 آمده است :

قال الحسین بن علی بن أبی طالب علیه السلام :منا اثنا عشرمهدیا أولهم أمیر المؤمنین على بن ابی طالب، وآخرهم التاسع من ولدی، وهو الامام القائم بالحق، یحیى الله به الارض بعد موته.

ترجمه:امام حسین ع میفرماید :از ما(اهل البیت)12مهدی هست اول انها امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و اخر انها 9 فرزند من هست

11-شما که به کتاب منتخب الانوار المضیئة دسترسی دارید وبه او استدلال میکنید یک نگاهی هم به صفحه177 بزنید که فرموده یمانی از کجا خروج میکند در این کتاب آمده است :

محمد بن مسلم الثقفی قال دخلت على أبی جعفر محمد الباقر ع و أنا أرید أن أسأله عن القائم من آل محمد ع فقال لی مبتدئا یا محمد بن مسلم إن فی القائم من آل محمد ص شبها من الخمسة الرسل یونس بن متى و یوسف بن یعقوب و موسى و عیسى و محمد ص أما شبهه من یونس فرجوعه من غیبته و هو شاب بعد کبر السن و أما شبهه من یوسف فالغیبة من خاصته و عامته و اختفاؤه من إخوته و إشکال أمره على أبیه یعقوب مع قرب المسافة بینه و بین أبیه و أهله و شیعته و أما شبهه من موسى فدوام خوفه و طول غیبته و خفاء ولادته و تعب شیعته من بعده و ما لقوا من الأذى و الهوان إلى أن أذن الله عز و جل فی ظهوره و نصره و أیده على عدوه و أما شبهه من عیسى فاختلاف من اختلف فیه حتى قالت طائفة منهم ما ولد و طائفة قالت مات و قالت طائفة قتل و صلب و أما شبهه من جده المصطفى ص فخروجه بالسیف و قتله أعداء الله عز و جل و أعداء رسوله ص و الجبارین و الطواغیت و أنه ینصر بالسیف و بالرعب و أنه لا ترد له رایة و إن من علامات خروجه خروج السفیانی من الشام و خروج الیمانی من الیمن و صیحة من السماء فی شهر رمضان و مناد ینادی من السماء باسمه و اسم أبیه

12-فرمودید از امام صادق(ع) در روایتى طولانى که نام یاران قائم(ع) را ذکر می کند آمده است : و از بصره ..... احمد .

بشارة الاسلام ص 181)

در این قسمت نمونه بارز تقطیع و سانسور روایات را توسط مبلغین احمد الحسن می توان مشاهده نمود

در بشارة الاسلام وهمه کتابهای متاخرین یعنی علمای که بعد از علامه حلی (متوفی قرن هشتم )تا الان وجود دارد همه این روایت را از کتاب دلائل الامامة که نویسنده آن محمد بن جریر بن رستم طبری شیعی(قرن چهارم) هست نقل کرده اند و در آنجا نام پدر این احمد که از اصحاب امام زمان هست نیز آمده است :

(ومن البصرة: عبد الرحمن بن الأعطف بن سعد، و أحمد بن ملیح، وحماد بن جابر:)

دلائل الامامة چاپ دار الذخائر –قم صفحه 318

احمد فرزند ملیح است البته از مبلیغین جریان مدعی یمانی هیچ بعید نیست که در آینده ای نه چندان دور فردی دیگر به پدران احمد الحسن اضافه گردد به نام ملیح

13- روایتی را نقل کردید (از امیرمؤمنان(ع) در خبرى طولانى که در آن اصحاب قائم(ع) را ذکر می کندآمده است که :

اولین آنها ازبصرهو آخرین آنها از ابدال مى باشد .

بشارة الاسلام ص 148 )

ای کاش امانت علمی را رعایت می کردی وتمام روایت رو نقل میکردی گرچه میدونم تو اصلا کتاب بشارت اسلام رو ندیدی چون اگر میدیدی این حرفها رو نمیزدی خوب الان تمام روایت رو نقل میکنم تا اینکه دیگه بازیچه دجالها نشی مراجعه کن بشارت الاسلام همون ادرسی که دادی ببین(فقال (علیه السلام): ألا وأنّ أوّلهم من البصرة وآخرهم من الأبدال، فأما الّذین من البصرة: فعل ومحارب)

ترجمه:

به تاکید که اولین انها از بصره است واخرین انها از ابدال اما کسانی که از بصره هستن فعل و محارب، خوب برادر گرامی چرا فقط اسم بصره رو اوردی خوب اسم دو نفر از بصره رو هم بنویس جوهر تموم شد ممکنه علی رغم اینکه خود نویسنده کتاب بشارت اسلام (سید مصطفى آل سید حیدر کاظمی) قبل از نقل این خطبه گفتن : ومما یُنسب إلى أمیر المؤمنین (علیه السلام) هذه الخطبة) یعنی اقا این خطبه به امام علی نسبت داده میشود هیچ سند ومدرکی هم نیست یعنی ممکنه درست و ممکنه که نادرست باشه

این را هم اضافةکنم که حدیثی را نقل کردید از امام صادق (ع) که فرمودند :

زمانی می آید که امام شیعیان از چشمان ایشان غایب خواهد شد ؛

از امام (ع) سؤال شد : در آن وقت باید چه کار کرد ؟

ایشان (ع) فرمودند : به امر اول تمسک کنید تا امر دوم را برای شما روشن سازد .

غیبة النعمانی ص161 )

بنده خدا چرا حدیث را تحریف میکنید در روایت هیچ اشاره به امر دوم نشده ، اصل حدیث این هست :

عن أبی عبدالله(علیه السلام) قال: " قلت له: إنا نروى بأن صاحب هذا الامر یفقد زمانا فکیف نصنع عند ذلک؟ قال: تمسکوا بالامر الاول الذی أنتم علیه حتى یبین لکم)


ترجمه :

به امام گفتم ما روایت میکنیم که صاحب امر(امام زمان ع) زمانی مفقود (غائب) میشود در آن هنگام چه کنیم ؟

امام فرمود :به امر اول و انچه از اهل البیت به شما رسیده تمسک کنید تا قضیه برای شما روشن شود .


چرا روایات را تحریف می کنید استغفر الله

در اخر روایتی آورده می شود در شناخت مهدیون و اینکه آنها همان ائمه دوزاده گانه می باشد و لا غیر


روایت صحیح از کتاب کمال الدین و اتمام النعمة صفحه 318 حدیث 13 ناشر قم-ذوی القربی(02517744663)

عن أبی بصیر، عن أبی عبدالله علیه السلام قال: سمعته یقول: منا اثنا عشر مهدیا مضى ستة وبقى ستة، یصنع الله بالسادس ما أحب

ترجمه:

از ما 12 مهدی می باشد که از این 12 نفر شش نفر امامت انها گذشته (گوینده امام صادق ع که خودشان ششمین امام هستن که امامت انها جزو شش نفر گذشته هست یعنی امامت انها فرا رسیده و گذشته)و شش نفر از مهدیون 12 مانده اند و خداوند با ششمین نفر از باقی مانده ها(امام دوازدهم حضرت مهدی صاحب الزمان عج)همان کند که دوست دارد

 

  • عبدی