دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

سبک زندگی حسینی / کمک به ازدواج جوانان

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۵۲ ب.ظ
سبک زندگی حسینی

متاسفانه ازدواج جوانان مورد غفلت مردم و مسئولین قرار گرفته و کسی حاضر نیست در این امر مهم دست به جیب شده و مشکل اقتصادی جوانان را بر طرف کند.

به عنوان مثال توسط دولتمردان خدوم! در اقدامی انقلابی و خدا پسندانه!!!!! مبلغ وام ازدواج برای جوانان 3 ملیون و مبلغ وام خرید اتومبیل 25 ملیون تعیین شده است.

ببینید چقدر زیاد است فاصله ما با کسی که سنگش را به سینه می زنیم.

امام حسین علیه‌السلام نسبت به ازدواج ام کلثوم دختر حضرت زینب علیهاالسلام اظهار داشت:
«تمام جمعیت حاضر در مسجد گواه باشید. که من دختر خواهرم، ام کلثوم دختر عبدالله بن جعفر را به عقد پسر عموی او قاسم بن محمد بن جعفر در آوردم، و مهریه او را چهار صد و هشتاد درهم قرار دادم و زمین خودم در منطقه عقیق که در آمد کشاورزی سال آن هشت هزار دینار است برای بی نیازی و کمک هزینه زندگی، به این دو زوج جوان بخشیدم که بی نیاز باشند. انشاءالله»

متن عربی:

فَاشهَدوا جَمیعا أنّی قَد زَوَّجتُ امَّ کُلثومٍ بِنتَ عَبدِ اللّهِ بنِ جَعفَرٍ مَنِ ابنِ عَمِّهَا القاسِمِ بنِ مُحَمَّدِ بنِ جَعفَرٍ، عَلى أربَعِمِئَةٍ وثَمانینَ دِرهَما، وقَد نَحَلتُها ضَیعَتی بِالمَدینَةِ أو قالَ أرضی بِالعَقیقِ و إنَّ غَلَّتَها فِی السَّنَةِ ثَمانِیَةُ آلافِ دینارٍ، فَفیها لَهُما غِنىً إن شاءَ اللّهُ.

منبع:

دانش نامه امام حسین (ع) بر پایه قرآن و حدیث، ج‏3، ص:42  به نقل از المناقب لابن شهرآشوب: ج 4 ص 38، بحار الأنوار: ج 44 ص 207 ح 4.


گلی از گلهای بهشت 313sardar.blog.ir
  • عبدی