دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

راهنمای گزارش تخلف (report) در فیسبوک

پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۸ ق.ظ

برای دیدن این راهنما در اندازه بسیار بزرگ و خوانا روی عکس کلیک کنید.

برای دیدن این راهنما در اندازه بسیار بزرگ و خوانا روی عکس کلیک کنید.

فیسبوک جامعه ای است با نزدیک به یک میلیارد نفر جمعیت که با هر جنس و رنگ و ملیت و گرایش‌ و باوری در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. هر جامعه ای برای پیشگیری و کاهش ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها نیازمند نظم و قانون و همچنین راه‌هایی برای شناسایی مجرمان آن دارد. در این جامعه بی مرز مجازی فیسبوک به کاربرانش این امکان را داده است که موارد آسیب زننده و نقض کننده قوانین را گزارش دهند تا با آنها برخورد کند، اما بسیاری از کاربران با این کارکرد آشنایی چندانی ندارند و نمیدانند تا چه اندازه به عنوان شهروندان این جهان مجازی در نگهداری و بهبود آن سهم مهمی دارند.

بسیاری از پست‌ها و مواردی را می‌بینیم که به راحتی خود کاربران توانسته‌اند دروغ بودن، کلاهـبرداری، شایعه پراکنی، سوءاستفاده از عکس‌ها و … را در آن تشخیص دهند و از ما خواسته اند در آن مورد اطلاع رسانی کنیم، در صورتی‌که تنها کار ساده‌ای که نیاز است انجام دهند گزارش کردن آنـها به فیسوک می‌باشد.

در این اینفوگرافیک (عکس)، که اصل آن از بخش راهنمای انگلیسی فیسبوک گرفته شده است، سیستم   Reporting یا گزارش در فیسبوک به صورت گرافیکی و فارسی به همراه توضیحات بیشتر توسط تیم «ستاد مبارزه با چرندیات» تهیه و در دسترس شما گذاشته شده است تا با استفاده از آن در زمان روبرو شدن با موارد گوناگون تخلف در فیسبوک اقدام مناسب انجام داده و گام مهمی در پاکسازی این فضا از دروغ و کلاهبرداری و شایعه و فریب برداشته باشیم. تعریف انواع تخلف (کلاهبرداری، سوءاستفاده از عکس برای فریب افراد و جذب لایک از راه غیرقانونی، دزدی، تهدید و … نیز در قسمت های مختلف آماده است.

بخش مهمی از سیستم گزارش فیسبوک مربوط به گزارش موارد نقض حقوق پدیدآورنده (کپی‌رایت) می‌باشد. این موارد بسیار گسترده هستند و به جهت پروسه‌ای که گاه به دعاوی کاملا حقوقی نیز ختم می‌شوند از این لینک‌ها قابل گزارش دادن و پیگیری هستند:

توضیحات درباره گزارش نقض قانون کپی‌رایت:

https://www.facebook.com/help/www/400287850027717

فرم گزارش نقض یا تخلف از حقوق شما:

https://www.facebook.com/help/contact/208282075858952

۱۲۰ فرم کاربردی تماس با بخش های گوناگون فیسبوک:

http://www.marismith.com/how-contact-facebook-directory-of-forms


لینک راهنمای انگلیسی نیز در اینجا قابل دسترس است.

https://www.facebook.com/note.php?note_id=196124227075034

ممکن است چند مورد از ریپورت ها در این اینفوگرافیک نباشد که در صورت پرسش کاربران به این توضیح اضافه خواهد شد. از جمله:

بند It’s duplicated or miscategorized در زمان Report: برای گزارش یک صفحه تکراری یا دسته بندی اشتباه موضوع یک صفحه.

* توجه کنید که سیستم رسیدگی به گزارش‌های فیسبوک مانند سال‌های گذشته نیست که تنها بستگی به تعداد Reportهای یک پست داشته باشد و الگوریتم‌های گوناگونی برای تشخیص گزارش واقعی از گزارش‌هایی که به قصد حمله صورت می‌گیرد استفاده می‌شود. پس سفارش می‌کنیم از Report به عنوان ابزاری جهت دشمنی یا حملات هماهنگ شده بر علیه یک شخص یا پستی که محتوایش در واقع منع قانونی ندارد استفاده نکنید چون ممکن است خود شما جریمه شوید.

http://www.gomaneh.com

  • عبدی