دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

قبل از پاسخ به سؤال، نکته مهم این است که تطبیق آیات نورانی قرآن بر وجود مقدس امام زمان

( و حکومت جهانی آن حضرت تنها از راه روایات رسول گرامی اسلام و ائمه معصومین) امکان پذیر است.
و از جمله آیات قرآن که به مسأله مهدویت و امام زمان تفسیر شده است این آیات شریفه است.


1. سوره قصص آیه 5 :"و نرید أن نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ...."
2. سوره نمل آیه 62 : "امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء...."
3. سوره نور آیه 55 : "وعد الله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لیستظفنهم"
4. سوره انبیاء آیه 11 : "و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر أن الارض ..."
5. سوره اسراء آیه 81 : "وقل جاء الحق زهق الباطل إن الباطل کان رهوقا..."
6. سوره اسراء آیه 33 : "و من قتل مظلوماً فقد جعلنا لولیه سلطاناً..."
7. سوره حجر آیات 36تا 38 : "قال رب فانظرنی الی یوم یبعثون ..."
8. سوره بقره 1تا 3 : "الم : ذلک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین الذین یؤمنون بالغیب ..." که امام صادق ( فرمودند : "مراد از غیب،‌حجت غایب است."
9. سوره حدید آیه 71 : "اعلموا أن الله یحیی الارض بعد موتها..."
10. سوره بقره آیه 155 : "و لنبلونکم بشی من الخوف و الجوع..."
11. سوره بقره آیه 148 : "فاستبقوا الخیرات ..."
12. سوره آل عمران آیه 83 : "وله اسلم من فی السموات ..."
13. سوره ابراهیم آیه 5 : "و ذکرهم بایام الله"
. سوره آل عمران آیه 200 : "یا ایها الذین آمنوا اصبروا و ..."
15. سوره نساء آیه 47 : "یا ایها الذین اوتوا الکتاب ..."
16. سوره نساء آیه 59 : "یا ایها الذین آمنوا اطیعو الله و ..."
17. سوره نساء آیه 69 : "و من یصلح الله و الرسول فاولئک ..."
18. سوره انعام آیه 158 : "هل ینظرون الا ان تاتیهم ..."
19. سوره اعراف آیه 53 : "ه ل ینظرون الا تأویله یوم ..."
20. سوره یونس آیه 20 : "و یقولون لو لا انزل علیه آیه ..."
21. سوره طه آیه 135 : "فستعلمون من اصحاب الصراط..."
22. سوره انبیاء آیات 11 تا 15 : "و کم من قریه ..."
23. سوره توبه آیه 33 : "هو الذی ارسل رسوله بالهدی و ..."
24. سوره تکویر آیه 15 ـ 16 : "فلا اقسم بالخنس الجوار الکنس ..."
25. سوره حدید آیه 26 : "اعلموا ان الله یحیی الارض بعد موتها ..."
26. سوره مائده آیه 14 : "و من الذین قالو انا نصاری ..."
27. سوره ذاریات آیات 22 ـ 23 : "و فی السماء رزقکم و ماتوعدون ..."
28. سوره نساء آیه 77 : "الم تر الی الذین ..."
29. سوره تبارک آیه 30 : "قل ارایتم ان اصبح ماؤکم غوراً ..."
30. سوره صف آیه 9 : "هو الذی ارسل رسوله بالهدی ..." "1"


نکته : آیات مربوط به امام عصر ارواحنا فداء بیشتر از آنچه هست که بیان کردیم و برای مطالعه بیشتر به کتب معرفی شده مراجعه کنید.


1. امام مهدی( از دیدگاه قرآن و عترت، علمه مجلسی، ترجمه علی دوانی
* مجله مبلغان شماره 22 شعبان 1422، ص34 ـ 30

منابع دیگر جهت مطالعه بیشتر :
1. سیمای مهدی( در قرآن، سید هاشم حسینی بحرانی، ترجمه سید مهدی حائری قزوینی
2. مهدی در قرآن، رضا فیروز