دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

« خودآموز خط و زبان اوستایی » به قلم هاشم رضی، یکی از کامل‌ترین کتب برای آموزش و یادگیری الفبای اوستایی (دین دبیره) است.

الفبای دین دبیره یا الفبای اوستایی در زمان ساسانیان از روی رسم‌الخطوطی چون دبیره پهلوی و هام دبیره ابداع شد تا با آن اوستا را بنویسند. دبیره پهلوی که الفبای رایج آن زمان بود، خطی ناقص و پر ابهام بود و غالبا خواندن و نوشتن یرخی واژگان به گونه دقیق با آن غیرممکن بود. لذا دبیره‌نویسان و اندیشمندان آن روزگار خط اوستایی را ابداع کرده و با آن تمام اوستا را نوشتند تا هیچ کژی و کاستی در هنگام مطالعه آن به وجود نیاید.

دبیره اوستایی بسیار کامل است. نه مانند خط فارسی کنونی در نوشتن واج‌های صدادار بی تفاوت است و نه مانند خط لاتین برای نوشتن برخی از واج‌ها مانند kh = خ، ch = چ؛ در انگلیسی و یا sch = ش، در آلمانی نیاز به کنار هم چینی چند واج دارد. خط دین‌دبیره یا اوستایی یکی از کهن‌ترین، ساده‌ترین و در عین حال کامل‌ترین الفباهای نوشتاری دنیاست. حروف صدادار در آن به صورت کامل و مجزا نوشته میشود و این امکان را میدهد تا واژگان با تلفظ دقیق خوانده شود.

این کتاب نایاب ، کامل‌ترین و به‌روزترین کتاب برای فراگیری خط و الفبای اوستایی است و دانلود آن به ویژه برای دانشجویان تاریخ گرایش ایران باستان و تمام گرایشات رشته زبان‌شناسی توصیه می‌شود.

دانلود کتاب

1:50 مگابایت