دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

دانلود کتاب « با علمای روسیه »

پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۵ ب.ظ

گزارشی از مناظره درباره زیارت قبور ،توسل و تبرک


مقدمه مؤلف

جزوه حاضر خلاصه یکی از بحث­های جنجالی و بسیار مفید و مؤثری است که بین من و حدود شانزده نفر از علمای اهل سنت طرفدار وهابی­ها اتفاق افتاد. این بحث تقریبا دو ساعت به طول انجامید و بعضی از افراد حاضر که تحصیل کرده سعودی بودند تلاش می ­کردند زیر بار نروند، لذا گاهی منکر اصل روایت می­ شدند و گاهی در سند آن خدشه می­ کردند و گاهی نیز به توجیه و تأویل روایت دست می­ زدند؛
اما با توجه به مکان مناظره و حضور در کتابخانه و وجود منابع اصلی و کتاب­های اهل سنت و ارائه فوری آن به حاضران، از اصرارشان برگشته و قانع می­ شدند و اعتراف کردند که ما این حقایق را ندیده بودیم و کسی با این صراحت و استدلال با ما سخن نگفته بود. جمع حاضر در پایان مناظره، تفکر وهابی را مردود و آن را بر خلاف اسلام و سیره صحابه و تابعین دانستند.
این مناظره اولین بحث ما نبوده، بلکه مناظرات علمی فراوانی با برادران اهل سنت و علمای آنان داشتیم، ولی به لحاظ سطح علمی حاضران، مبسوط بودن و استنادات و شواهد فراوان آن، پیشنهاد پیاده­ سازی و چاپ و نشر آن مطرح شد. مسئولیت این کار را به عهده فرزند عزیزم فاضل گرامی جناب حجت­ الاسلام حسن بلقان‌ آبادی که یکی از حاضرین در جلسه بود و سیر مناظره، شروع و پایان و مسائل مطرح شده در آن را از نزدیک مشاهده کرده بود، گذاشتم و الحمدلله با تلاش فراوان و با همکاری جناب آقای قاسم بیداربخت، آن را به گونه­ای که قابل استفاده عموم باشد، تحقیق و تنظیم نموده و در اختیار جویندگان حقیقت قرار می­گیرد تا ان­شاء­الله جامعه ما با مسیر حق آشنا شده و در آن مسیر گام بردارد، به امید تبعیت و پیروی همه مسلمانان از کتاب خدا و اهل بیت پیامبر.
نجم ­الدین طبسی
مؤسسه ولاء صدیقه کبری(علیها السلام)
1394.7.25 شمسی

  • عبدی