دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

دانلود نرم افزار چندرسانه‌ای کبوتر مدینه

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۵۷ ق.ظ

نرم‌افزار شبیه‌سازی سه‌بعدی کبوتر مدینه که سال گذشته نسخه PC آن تولید شده بود، امسال نسخه موبایلی آن محقق شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نرم‌افزار سه بعدی کبوتر مدینه، محصول «موسسه فرهنگی مطلع فجر صادق» یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شبیه‌سازی دینی در جهان، با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری شبیه سازی دنیا طراحی و تولید شد. این نرم‌افزار، در کنار واقعیت‌گرایی علمی، از خیال‌انگیزی احساس لطیف زیارت نیز غافل نشده است.

منوی آغازین نرم‌افزار دارای پس‌زمینه‌ی سه‌بعدی است که طواف عاشقانه به گرداگرد گنبد خضراء و قبور ائمه‌ مظلوم بقیع را مجسم می‌کند. زائر با کبوتر دل و احساس، مشتاقانه پرواز می‌کند که به حس آزادی، لطافت و سبکی حضوریافتن در نور اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می‌افزاید. وجه تمایز اصلی کبوترمدینه با آثار دینی دیگر، بهره‌گیری هوشمندانه از جذابیت‌های هنری رایانه‌ای است؛ ضمن اینکه شبیه‌سازی مسجد نبوی و بهشت بقیع با دقت بسیار بالا و بر اساس نقشه‌های واقعی اجرا شده و با برترین کیفیتِ مدل‌سازی به مخاطب عرضه شده است. ارائه‌ی محتوای دینی در محیط سه‌بعدی سبب می‌شود که کاربر بتواند حس قوی‌تری نسبت به زیارت پیدا کند و با فضای معنوی مدینه‌النبی اُنس بگیرد.

  برخی از ویژگی‌های نرم‌افزار شامل زیارت از منظر کبوتری سبک‌بال، جهت ایجاد حس رهایی و پرواز به سوی حریم یار(برای نخستین بار)، ارائه محتوای دینی و مباحث معارفی در قالب حلقه‌های معرفت(برای نخستین بار)، شبیه‌سازی زائران با استفاده از هوش مصنوعی(برای نخستین بار)، تصویرسازی مفاهیم دینی و حسّی، آموزش گام به گام و تعاملی نحوه پرواز کبوترانه در ابتدای ورود به فضای شبیه سازی است.

  این نرم افزار برای دو سیستم عامل اندروید و آی او إس منتشر شده و از طریق سیبچه و کافه بازار، مایکت، کندو و ایران اپس‌ قابل دریافت است.
 

 

دریافت نرم افزار

فضای کلی:

  • این نرم‌افزار یک شبیه‌‌سازی سه‌بعدی از بهشت بقیع و صحن مسجدالنبی(ص)هست که در آن امکان حرکت در محیط از زاویه‌‌ی دید یک کبوتر برای کاربر فراهم‌شده است.

اهداف:

  • انتقال مفاهیمی همچون نورانیت قبور مطهر ائمه(ع) و سایر خوبان
  • ایجاد پیوندی لطیف بین مفاهیم اعتقادی و فضای بهشت بقیع و صحن حریم نبوی(ص) با استفاده از ادبیات تصویری-مفهومی
-

ویژگی‌های منحصربه‌فرد:

  • زیارت از دید کبوتر
  • شبیه‌سازی زائرین در صحن حریم نبوی(ص) و بقیع با استفاده از هوش مصنوعی

-

قسمت‌های نرم‌افزار

  • درباره بقیع
  • مدفون شدگان
  • جستجو
  • نگارخانه
  • کتابخانه

-

تنظیمات:

  • کنترل صفحه‌کلید: کلیدها قابل شخصی‌سازی می‌باشند

-

  • وضوح تصویر(Resolution ) : رزولوشن قابلیت تفکیک پذیری و وضوح تصویر می باشد و در نتیجه رزولوشن بالاتر کیفیت تصویر بالاتری ارائه می کند. اندازه رزولوشن در حالت ایده آل می بایست با رزولوشن دسکتاپ یکی باشد ولی برای بالا بردن سرعت اجرا در سیستم های ضعیف تر می توان رزولوشن را کاهش داد تا سرعت اجرا بالاتر برود.

-

  • کیفیت بافت ها(Texture )
  • کیفیت سایه ها
  • Vertical Sync : این تنظیم سرعت فرم را کاهش می دهد ولی در مقابل از ایراداتی چون پارگی تصویر و خط های پرشی بر روی تصویر(Screen Tearing )جلوگیری می کند.

-

o تنظیمات پیشرفته گرافیکی: در صورت پایین بودن توان پردازشگر و کارت گرافیک رایانه، می‌توانید تمام یا برخی از این گزینه‌‌ها را غیر فعال نمایید

o سایه های پویا: نمایش سایه‌‌های اجسام متحرک جهت افزایش دقت در جزئیات محیط

o درخشش: درخشش اشیاء در نور خورشید جهت افزایش زیبایی محیط

o تاری حرکت: تار شدن محیط هنگام حرکت کاربر جهت نرم‌‌تر و روان‌تر شدن تصویر

o انعکاس: نمایش تصویر منعکس شده از اشیاء و افراد بر روی زمین


-

راهنمای نرم‌افزار چندرسانه‌ای کبوتر مدینه

مقدمه:

نرم‌افزار چندرسانه‌ای کبوتر مدینه بسته کاملی از محتوای چندرسانه‌ای موردنیاز زائرین محترم و هم‌چنین علاقه‌مندان خاندان عصمت و طهارت (ع) هست که همراه با رابط کاربری زیبا و مناسبی عرضه گردیده است. علاوه بر مرثیه‌ها این نرم‌افزار دارای مجموعه ادعیه و زیارات کامل موردنیاز زائرین محترم، فیلم‌های آموزشی-زیارتی و همچنین تصاویر زیبا و باکیفیت هست که‌امید است رضایت خاطر زائرین محترم را جلب نماید.

شکل ۱. تصویر صفحه نخست 

صفحه نخست

نرم‌افزار چندرسانه‌ای کبوتر مدینه دارای چهار بخش هست. این چهار بخش به‌صورت گزینه‌هایی با نمادهای بصری متناسب می‌باشند. با قرار گرفتن ماوس بر روی هرکدام از این چهار شکل موضوع آن‌ها نمایش داده می‌شود و با کلیک بر روی آن‌ها وارد صفحه مخصوصشان می‌شویم.

شکل۲. معرفی رابط کاربری صفحه نخست

رابط کاربری و گزینه‌های صفحه نخست:

۱. خروج: با کلیک بر روی این گزینه می‌توان به‌طور کامل از محیط نرم‌افزار خارج شد.

۲. پایین آورنده صفحه: به‌طور موقت از داخل نرم‌افزار خارج می‌شود و برای بازگشت به داخل نرم‌افزار باید مجدداً بر روی آیکون کبوتر مدینه در نوار پایین صفحه دسکتاپ ویندوز کلیک نمود.

۳. بخش نوا

۴. بخش ویدئو

۵. بخش تصویر

۶. بخش مناجات

۷. تنظیمات بلندی صدا : با کلیک بر روی علامت ( + ) می‌توان بلندی صدا را افزایش و با کلیک بر روی علامت ( - ) می‌توان بلندی صدا را کاهش داد.

۸. لوگوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر: در صورت اتصال به اینترنت با کلیک بر روی این لوگو می‌توان وارد سایت مؤسسه فرهنگی هنری مشعر شد.

۹. لوگوی مؤسسه فرهنگی هنری مطلع فجر صادق: در صورت اتصال به اینترنت با کلیک بر روی این لوگو می‌توان وارد سایت مؤسسه فرهنگی هنری مطلع فجر صادق شد.


معرفی بخش‌های مختلف نرم‌افزار چندرسانه‌ای کبوتر مدینه

۱-نوا

در این بخش نواها، اشعار و مداحی‌های خاص ائمه بقیع (ع) قرار داده‌شده‌اند که از فهرست سمت راست صفحه قابل انتخاب می‌باشند. برای انتخاب گزینه مورد نظر کافی است ماوس را بر روی فهرست بالا و پایین کشیده تا فهرست گزینه‌ها به بالا و پایین حرکت کند. پس از یافتن گزینه مورد نظر تنها کافی است بر روی آن کلیک شود تا محتوا پخش شود.

شکل۳. صفحه نوا

گزینه‌های رابط کاربری صفحه نوا

۱. بازگشت به صفحه قبل

۲. پایین آورنده صفحه: به‌طور موقت از داخل نرم‌افزار خارج می‌شود و برای بازگشت به داخل نرم‌افزار باید مجدداً بر روی آیکون کبوتر مدینه در نوار پایین صفحه دسکتاپ ویندوز کلیک نمود.

۳. توقف پخش متوالی: تصاویر به‌صورت خودکار به‌صورت متوالی با یک فاصله زمانی مرور می‌شوند. با کلیک بر روی این گزینه پخش خودکار متوقف می‌شود. برای فعال کردن پخش خودکار نیاز است که مجدداً بر روی این گزینه کلیک شود.

۴. تمام صفحه: با کلیک بر روی این گزینه قاب نمایش فیلم بزرگ‌شده، حواشی قاب حذف می‌شوند و تصویر به‌صورت تمام صفحه در می‌آید. برای خروج از این حالت نیز نیاز است تا یک بار دیگر بر روی گزینه تمام صفحه کلیک شود.

۵. فهرست نواها: برای انتخاب گزینه مورد نظر تنها کافی است که بر روی آن کلیک شود.

۶. نوار انتخاب تصاویر: برای انتخاب تصویر مورد نظر تنها کافی است که بر روی آن کلیک شود.

۷. گزینه‌های جابجایی تصاویر: با کلیک بر روی جهت‌های چپ و راست تصاویر را می‌توان عقب و جلو کرد.

۸. توقف صدا: با کلیک بر روی این گزینه پخش صوت متوقف می‌شود و برای گوش کردن ادامه تنها کافی است بر روی این گزینه یک‌بار دیگر کلیک شود تا پخش ادامه پیدا کند.

۹. توقف کامل: تفاوت این گزینه با شماره ۸ در این هست که اگر بر روی این گزینه کلیک شود صوت متوقف می‌شود و نوار پخش دوباره به ابتدای صوت می رود . اگر دوباره گزینه پخش فعال شود، صوت به جای محل توقف قبلی از ابتدای نوار پخش می‌گردد.

۱۰. عنوان نوا که شامل نام مداح و نوا هست.

۱۱. تنظیمات بلندی صدا: با کلیک بر روی علامت ( + ) می‌توان بلندی صدا را افزایش و با کلیک بر روی علامت ( - ) می‌توان بلندی صدا را کاهش داد.

۱۲. نمایش و تنظیم زمان کنونی پخش صدا

-

۲-تصویر

این بخش نگارخانه‌ای هست که در آن مجموعه عکس هایی از حرم رسول‌الله (ص) و بقیع به نمایش گذاشته‌شده‌اند. جهت حسی تر شدن فضا نوای پس‌زمینه نیز داریم. این نوا از گزینه‌های پایین صفحه که با شماره‌های ۱ ،۲، و ۳ مشخص‌شده‌اند، قابل انتخاب هست.

شکل۴. صفحه تصویر

رابط کاربری صفحه تصویر:

۱. بازگشت به صفحه اول

۲. پایین آورنده صفحه: به‌طور موقت از داخل نرم‌افزار خارج می‌شود و برای بازگشت به داخل نرم‌افزار باید بر روی آیکون کبوتر مدینه در نوار پایین صفحه دسکتاپ ویندوز کلیک نمود.

۳. توقف پخش متوالی: تصاویر به‌صورت خودکار به‌صورت متوالی با یک فاصله زمانی مرور می‌شوند. با کلیک بر روی این گزینه پخش خودکار متوقف می‌شود. برای فعال کردن پخش خودکار نیاز است که مجدداً بر روی این گزینه کلیک شود.

۴. تمام صفحه: با کلیک بر روی این گزینه قاب نمایش فیلم بزرگ‌شده، حواشی قاب حذف می‌شوند و تصویر به‌صورت تمام صفحه در می‌آید. برای خروج از این حالت نیز نیاز است تا یک بار دیگر بر روی گزینه تمام صفحه کلیک شود.

۵. محل نمایش تصویر

۶. نوار تصاویر ؛ با کلیک بر روی تصویر مورد نظر می‌توان تصویر مورد نظر را انتخاب کرد.

۷. کلیک بر گزینه‌های چپ و راست می‌توان نوار تصاویر را به عقب و جلو برد.

۸. انتخاب از بین نواهای زمینه موجود

۹. توقف پخش صوت: با کلیک بر روی این گزینه پخش صوت متوقف می‌شود و برای گوش کردن ادامه تنها کافی است بر روی این گزینه یک‌بار دیگر کلیک شود تا پخش ادامه پیدا کند.

۱۰. توقف کامل: تفاوت این گزینه با شماره ۹ در این هست که اگر بر روی این گزینه کلیک شود صوت متوقف می‌شود و نوار پخش دوباره به ابتدای صوت می رود . اگر دوباره گزینه پخش فعال شود، صوت به جای محل توقف قبلی از ابتدای نوار پخش می‌گردد.

۱۱. تنظیم بلندی صدا: با کلیک بر روی علامت ( + ) می‌توان بلندی صدا را افزایش و با کلیک بر روی علامت ( - ) می‌توان بلندی صدا را کاهش داد.

-

۳-ویدئو

در این بخش نمایش فیلم‌های آموزشی و زیارتی را داریم. در سمت راست صفحه فهرست انتخاب فیلم‌ها قرار دارد. با بالا و پایین بردن نشانگر ماوس بر روی فهرست، گزینه‌ها بالا و پایین می‌روند و می‌توان ویدئو مورد نظر را یافته و آن را انتخاب نمود.

شکل۵. صفحه ویدئو

رابط کاربری صفحه ویدئو

۱. بازگشت به صفحه اصلی

۲. پایین آورنده صفحه: به‌طور موقت از داخل نرم‌افزار خارج می‌شود و برای بازگشت به داخل نرم‌افزار باید بر روی آیکون کبوتر مدینه در نوار پایین صفحه دسکتاپ ویندوز کلیک نمود.

۳. فهرست ویدئوها: برای انتخاب مداحی مورد نظر تنها کافی است بر روی گزینه نام مورد نظر در این فهرست کلیک شود.

۴. پخش صوت

۵. توقف پخش صوت: با کلیک بر روی این گزینه پخش صوت متوقف می‌شود و برای گوش کردن ادامه تنها کافی است بر روی گزینه پخش صوت (شماره ۴) یک‌بار دیگر کلیک شود تا پخش ادامه پیدا کند.

۶. توقف کامل: تفاوت این گزینه با شماره ۵ در این هست که اگر بر روی این گزینه کلیک شود صوت متوقف می‌شود و نوار پخش دوباره به ابتدای صوت می رود . اگر دوباره گزینه پخش فعال شود، صوت به جای محل توقف قبلی از ابتدای نوار پخش می‌گردد.

۷. نوار زمان پخش

۸. تنظیم بلندی صدا: با کلیک بر روی علامت ( + ) می‌توان بلندی صدا را افزایش و با کلیک بر روی علامت ( - ) می‌توان بلندی صدا را کاهش داد.

۹. تمام صفحه: با کلیک بر روی این گزینه قاب نمایش فیلم بزرگ‌شده، حواشی قاب حذف می‌شوند و تصویر به‌صورت تمام صفحه در می‌آید. برای خروج از این حالت نیز نیاز است تا یک بار دیگر بر روی گزینه تمام صفحه کلیک شود.


۴-مناجات

در این سرفصل پخش ادعیه و زیارات رسول‌الله (ص) و ائمه بقیع (ع) را داریم. در سمت راست صفحه فهرست مناجات قرار دارد. با بالا و پایین بردن نشانگر ماوس بر روی فهرست، گزینه‌ها بالا و پایین می روند و می‌توان مناجات مورد نظر را یافته و آن را انتخاب نمود.

شکل۵. صفحه مناجات

رابط کاربری صفحه مناجات

۱. بازگشت به صفحه اول

۲. پایین آورنده صفحه: به‌طور موقت از داخل نرم‌افزار خارج می‌شود و برای بازگشت به داخل نرم‌افزار باید بر روی آیکون کبوتر مدینه در نوار پایین صفحه دسکتاپ ویندوز کلیک نمود.

۳. توقف پخش متوالی تصاویر به‌صورت خودکار

۴. تمام صفحه: با کلیک بر روی این گزینه قاب نمایش فیلم بزرگ‌شده، حواشی قاب حذف می‌شوند و تصویر به‌صورت تمام صفحه در می‌آید. برای خروج از این حالت نیز نیاز است تا یک بار دیگر بر روی گزینه تمام صفحه کلیک شود.

۵. فهرست ادعیه

۶. نوار انتخاب تصاویر

۷. گزینه‌های جابجایی تصاویر: با کلیک بر روی جهات راست و چپ می‌توان تصاویر را جابجا کرد و تصویر مورد نظر را یافت.

۸. توقف صدا: با کلیک بر روی این گزینه پخش صوت متوقف می‌شود و برای گوش کردن ادامه تنها کافی است بر روی گزینه پخش صوت یک‌بار دیگر کلیک شود تا پخش ادامه پیدا کند.

۹. توقف کامل: تفاوت این گزینه با شماره ۸ در این هست که اگر بر روی این گزینه کلیک شود صوت متوقف می‌شود و نوار پخش دوباره به ابتدای صوت می رود. اگر دوباره گزینه پخش فعال شود، صوت به جای محل توقف قبلی از ابتدای نوار پخش می‌گردد.

۱۰. نام دعا

۱۱. تنظیم بلندی صدا: با کلیک بر روی علامت ( + ) می‌توان بلندی صدا را افزایش و با کلیک بر روی علامت ( - ) می‌توان بلندی صدا را کاهش داد.

۱۲. نمایش زمان پخش


-

ویژگی‌های کلیدی

• مجموعه‌ای از مرثیه ها و مولودی های رسول‌الله (ص)، حضرت زهرا (س) و ائمه بقیع (ع)

• مجموعه کاملی از ادعیه و زیارات مدینه منوره

• مجموعه تصاویری از حریم نبوی (ص) و بهشت بقیع

• فیلم‌های برگزیده جهت آشنایی و آموزش زائران محترم با فضای ملکوتی مدینه منوره

  • طراحی یک فضای معنوی و حسی با استفاده از گرافیک هنری زیبا و متناسب
  • گردآوری مجموعه‌ای متشکل از حدود ۷۰ مداحی برگزیده
-

راهنمای نرم افزار کتابخانه کبوتر مدینه

مقدمه:

کتابخانه کبوتر مدینه با طراحی دل‌نشین و موقر خود دارای بیش از ۲۰۰ جلد کتاب و مقاله پژوهشی می‌باشد که می‌تواند راهگشای پژوهشگران طالب علم و معرفت باشد. در طراحی بصری و گرافیکی کار سعی شده است که همه عناصر به گونه‌ای باشد که برای مطالعه مناسب بوده و رضایت خاطر زائران و دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را جلب نماید.

شکل۱. کتابخانه نرم افزار کبوتر مدینه

صفحه نخست

در صفحه اصلی نرم افزار، که طرح آن برگرفته از معماری کنونی مسجد قبا است، سرفصل های موضوعی کتابخانه در قالب قفسه های کتاب در دسترس قرار داده شده است.. ابتدا تمامی سرفصل‌ها برای مدتی کوتاه بر روی بخش‌های مختلف کتابخانه نمایش داده می‌شوند و بعد محو می‌شوند. پس از کنار رفتن سرفصل‌ها، با قرار دادن نشانگر ماوس بر روی بخش‌های مختلف، سرفصل متناظرشان به نمایش در می‌آید. با کلیک بر روی این گزینه‌ها وارد صفحه متناظرشان می‌شویم.

شکل۲. نمایش سرفصل‌ها

رابط کاربری کتابخانه:

۱. خروج: با کلیک بر روی این گزینه می‌توان از محیط نرم‌افزار به طور کامل خارج شد.

۲. پایین آورنده صفحه: به طور موقت از داخل نرم‌افزار خارج می‌شود و برای بازگشت به داخل نرم‌افزار باید بر روی آیکون کبوتر مدینه در نوار پایین صفحه دسکتاپ ویندوز کلیک نمود.

۳. پژوهشکده: با کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه مخصوص بخش پژوهشکده می‌شویم.

۴. گزینه‌های کتابخانه: تمامی گزینه‌های کتابخانه در این بخش در دسترس قرار دارند.

۵. لوگو مؤسسه فرهنگی هنری مشعر: در صورت اتصال به اینترنت با کلیک بر روی لوگو می‌توان به سایت مؤسسه مشعر وارد شد.

۶. لوگو مؤسسه فرهنگی هنری مطلع فجر صادق: در صورت اتصال به اینترنت با کلیک بر روی لوگو می‌توان به سایت مؤسسه وارد شد.

همچنین برای هر سرفصل صفحه‌ای طراحی‌شده است که در ادامه تمام گزینه‌های آن شرح داده می‌شود.

-

پژوهشکده:

گزینه پژوهشکده در طبقه دوم کتابخانه قرار گرفته است و متمایز از دیگر گزینه‌ها می‌باشد. با کلیک بر روی آن وارد صفحه کاربری ویژه‌ای می‌شویم که دارای طرح منحصر بفردی نسبت به دیگر سرفصل‌ها می‌باشد. روی صفحه منو پنجره‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام دارای یک تصویر متناظر با محتوایشان می‌باشند.

با قرار گرفتن نشانگر ماوس بر روی هر پنجره، نام سرفصل متناظر به نمایش در می‌آید. با کلیک بر روی هر کدام از گزینه‌ها وارد صفحه مخصوص نمایش محتوای سرفصل می‌شویم. هر گزینه‌ای که انتخاب شود پنجره متناظر با آن در صفحه باز می‌شود و روبروی دید قرار می‌گیرد. البته در این صفحه گزینه‌های دیگر بخش‌های پژوهشکده نیز در دسترس قرار دارد و بدون نیاز به بازگشت به صفحه پژوهشکده می‌توان از محتوای دیگر بخش‌ها نیز استفاده نمود.

شکل۳. رابط کاربری پژوهشکده

رابط کاربری صفحه پژوهشکده

۱. بازگشت به صفحه کتابخانه

۲. پایین آورنده صفحه: به طور موقت از داخل نرم‌افزار خارج می‌شود و برای بازگشت به داخل نرم‌افزار باید بر روی آیکون کبوتر مدینه در نوار پایین صفحه دسکتاپ ویندوز کلیک نمود.

۳. پنجره گزینه‌ها

سرفصل‌های پژوهشکده

شکل۴. سرفصل‌های پژوهشکده

۱. معجزات رسول‌الله: مطالبی درباره معجزات آسمانی و زمینی حضرت محمد (ص) می‌باشد.

۲. معراج رسول‌الله و نقل آن از المیزان: به سوره اسراء و داستان معراج پیامبر (ص) پرداخته می‌شود.

۳. اماکن تاریخی: در این بخش تعدادی از مساجد و اماکن تاریخی معرفی‌شده‌اند.

۴. شعر اهل‌بیت (ع): اشعاری در مدح ائمه بقیع (ع) و رسول‌الله (ص) گردآوری شده است.

۵. اماکن زیارتی: در این بخش اماکن زیارتی چون خانه ائمه بقیع (ع)، مساجد بزرگان و چندین مکان زیارتی دیگر معرفی‌شده‌اند.

۶. سخنان بزرگان درباره بقیع: مجموعه‌ای از سخنان علما درباره ائمه بقیع (ع) را شامل می‌شود.

۷. تبارشناسی: شامل مباحثی همچون اجداد رسول‌الله، مکان ولادت حضرت و مطالب مرتبط دیگری در این باب می‌باشد.

۸. حکایات رسول‌الله: شامل آداب زیارت، فضیلت زیارت حضرت در مدینه منوره و. . . می‌باشد.

۹. حکایات ائمه بقیع (ع): مجموعه‌ای از حکایات ائمه بقیع (ع) در این فصل گردآوری شده است.

۱۰. نظرات علما در باب وهابیت: نظرات علمای شیعه و سنی درباره وهابیت در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است.

۱۱. حرم رسول‌الله: مستحبات و فضائل زیارت در مسجدالنبی (ص) شرح داده‌شده‌اند.

رابط کاربری پژوهشکده:

شکل۵. صفحه محتوای سرفصل‌ها

۱- بازگشت به صفحه پژوهشکده

۲- پایین آورنده صفحه: به طور موقت از داخل نرم‌افزار خارج می‌شود و برای بازگشت به داخل نرم‌افزار باید بر روی آیکون کبوتر مدینه در نوار پایین صفحه دسکتاپ ویندوز کلیک نمود.

۳- کپی کردن بخشی از متن

۴- چاپ بخشی از متن

۵- جستجو

۶- شرح متن

۷- فهرست موضوعات

-

طریقه کپی کردن متن

با فعال کردن گزینه کپی نشانگر ماوس تغییر شکل می‌دهد و به شکل ( I) در می‌آید. کاربر می‌تواند با نگه‌داشتن کلیک چپ و حرکت دادن ماوس بر روی متن مورد نظر آن را انتخاب نماید (متن هایلایت می‌شود). سپس بر روی متن انتخاب‌شده کلیک راست کند و از صفحه متناظر گزینه Copy را انتخاب نماید. سپس با استفاده از گزینه پایین آورنده صفحه ( - ) در رابط کاربری از محیط نرم‌افزار خارج شود. صفحه‌ای از نت پد (NotePad) یا ورد (Word) را بازکرده، کلیک راست کرده و گزینه Paste را بزند یا بر روی صفحه‌کلید Ctrl را نگه داشته و کلید V را بزند. همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که باهر بار استفاده می‌توان تا حدود سه پاراگراف را کپی نمود.

شکل۶. طریقه کپی کردن

جستجو

شکل۷. رابط کاربری صفحه جستجو

رابط کاربری صفحه جستجو

۱- بازگشت به صفحه قبل

۲- پایین آورنده صفحه: به طور موقت از داخل نرم‌افزار خارج می‌شود و برای بازگشت به داخل نرم‌افزار باید بر روی آیکون کبوتر مدینه در نوار تسک ویندوز کلیک نمود.

۳- راهنمای صفحه جستجو

۴- بخش علائم که برای جستجو به روش‌های تشریح شده در بالا می‌توان از آن‌ها کمک گرفت.

۵- نوار جستجو که محل نوشتن کلمات مورد نظر برای جستجو هست. بعد از نوشتن کلمه مورد نظر می بایست بر روی علامت ذره بین کنار نوار کلیک کرد تا جستجو صورت بگیرد.

-

چگونگی استفاده از جستجوگر

در این قسمت امکان جستجو در نرم‌افزار به صورت ساده و پیشرفته فراهم شده است. در ادامه انواع جستجو توضیح داده می‌شود:

الف: جستجوی تک کلمه‌ای: ساده‌ترین نوع جستجو هست و برای یافتن کافی است کلمه مورد نظر را وارد کرده و سپس بر روی ذره‌بین کلیک شود.

ب: جستجوی فصلی: با نوشتن چند کلمه به دنبال هم موتور جستجو به دنبال مواردی می‌گردد که یکی از کلمات را داشته باشد. هم چنین بین کلمات می‌توان از علامت || استفاده کرد.

ج: جستجوی متنی: برای این که متنی را پیدا کنیم که چند کلمه را همزمان داشته باشد، می‌توان آن‌ها را به دنبال هم آورد یا از علامت && بین کلمات استفاده نمود.

د: جستجوی عبارتی: برای این که به دنبال متنی بگردیم که یک عبارت دقیقاً در آن آمده باشد، در ابتدا و انتهای عبارت از علامت " استفاده می‌کنیم.

ه: جستجوی پیشوندی و جانشینی: برای پیدا کردن کلماتی که قسمتی از آن‌ها را می‌دانید. کافی است از علامت * و ؟ استفاده کنید. به جای ستاره هیچ، یک یا چند حرف می‌تواند جانشین شود و به جای ؟ دقیقاً یک حرف می‌تواند قرار بگیرد.

ر: جستجوی فاصله‌ای: اگر به دنبال دو کلمه می‌گردید که حداکثر فاصله معینی از هم دارند آن دو را بین " گذاشته و بعد از آن ~n را وارد کنید که n تعداد حداکثر کلماتی است که می‌تواند بین آن‌ها قرار بگیرد.

ز: جستجوی گروهی، منطقی و ترکیبی: برای جستجوی پیچیده‌تر، می‌توان تمام روش‌های جستجوی قبلی را باهم ترکیب کرد. بین آن‌ها از علائم && ، + ، - ، و || استفاده کرد و گروهی را در داخل پرانتز گذاشت.

-

سرفصل‌های کتابخانه

تاریخی: در این بخش مطالبی درباره هر یک از چهار امام بزرگوار بقیع داریم که این مطالب شامل زندگی‌نامه و همچنین مقالات مرتبط دیگری چون بررسی تاریخ حرم ائمه بقیع (ع) را شامل می‌شوند.

فرهنگی: مطالبی چون انقلاب فرهنگی در سیره امام صادق (ع) و همچنین مطالبی در مورد اقدامات فرهنگی از منظر امامان بزرگوار(ع) در این بخش قرارگرفته‌اند.

اخلاقی: شامل دو بخش اخلاق در سفر و اخلاق رهبری می‌باشد.

ادعیه و زیارات: منتخبی از ادعیه و زیارات مخصوص مدینه منوره را داریم همچنین بخشی تحت عنوان ادعیه قرآنی در این بخش گردآوری شده است.

پاسخ به شبهات: دارای سه بخش پاسخ اهل سنت به شبهات وهابیت، نقد کتاب وحدت و شفقت اهل‌بیت با یکدیگر و رد اهل سنت بر وهابیت، توسل و رد شبهات می‌باشد.

احکام: مقالات احکام عمره مفرده و آداب زیارت در این بخش گردآوری شده است.

معصومین (ع): این بخش نگاهی مفصل به زندگانی و مبارزات معصومین (ع)، بحث توسل، برائت از مشرکین و چندین مقاله مفید دیگر نیز شامل می‌شود.

روایی: مقالات تحلیلی و کتب معتبر درباره معصومین (ع) در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

ادبی: شامل دو بخش به سوی حقیقت و صفای مدینه هست.

علمی-پژوهشی: مقالات و تفاسیر سطح بالا جهت کمک به پژوهشگران و انجام کارهای تحقیقاتی برای محققین در این بخش گردآوری شده است.

-

ویژگی‌های کلیدی

۱- کتابخانه‌ای جامع با بیش از ده‌ها جلد کتاب

۲- گردآوری ده‌ها مقاله پژوهشی

۳- فضای دل‌نشین و زیبا برای پژوهشگران

۴- پژوهشکده‌ای با بیش از ۱۰ سرفصل جامع و حدود هزار عنوان کتاب و مقاله

۵- رابط کاربری جذاب و به‌روز

۶- جستجوی حرفه‌ای و پیشرفته برای سهولت دستیابی به موضوعات مطروحه

۷- طراحی تصاویر زیبا و مفهومی برای پس زمینه‌ها

۸- خوانایی متون

۹- پاسخگویی به شبهات وهابیت و رد دیدگاه‌های انحرافی وهابیت با استفاده از متون علمی شیعه و سنی

صفحه نرم افزار

  • عبدی