دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

جملات زیبا درمورد خدا

سه شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۲۲ ب.ظ

پروردگارا
 
مرا بینشی عطا فرما تا تو را بشناسم
و دانش عطا فرما تا خود را بشناسم
مرا صحتی عطا فرما تا از کار لذت ببرم
و ثروتی عطا فرما تا محتاج نباشم
مرا نیرویی عطا فرما تا در نبرد زندگی فائق شوم
و همتی عطا فرما تا گناه نکنیم
مرا صبری عطا فرما تا سختی ها رو تحمل کنم
و طبعی عطا فرما که با مردم بسازم
مرا بزرگواری عطا فرما که با دشمنم مدارا کنم
و بینشی عطا فرما تا زیباییهای جهان را ببینم
مرا عشقی عطا فرما تا تو و همه را دوست بدارم
و سعادتی عطا فرما تا خدمتگذار دیگران باشم
مرا ایمانی عطا فرما تا اوامرت را اطاعت کنم
و امیدی عطا فرما تا از ترس و اضطراب بر کنار باشم
مرا عقلی عطا فرما تا از خود نگویم
و معنویتی عطا فرما تا زندگی معنی داشته باشد


تولد هر کودک، نشان آن است که : خدا هنوز از انسان ناامید نشده است
 


دو چیز مرا متحییر میکند
آبی آسمانی که می بینم و می دانم که نیست
 و خدایی که نمی بینم و می دانم که هست
(دکتر شریعتی)



فکر وفکر وفکر...
خیالات ادمو میکشه!!
حالا میفهمم جنگ با خود سخت ترین کاره
تا اینجا که من پیروز بودم
نمیذارم با یه غفلت شکست بخورم...


خدا را گفتم
بیا جهان را قسمت کنیم :
آسمان برای من ابرهایش برای تو
دریا برای من موج هایش برای تو
ماه برای من خورشید برای تو
خدا خندید و گفت :
تو بندگی کن و انسان باش همه دنیا برای تو …..
من هم برای تو



یعنی خود درگیریم تو این روزا به اوج رسیده ولی بازم کوتاه نمیام


خدایا!
کمکم کن؛ پیمانی را که در طوفان با تو بستم در آرامش فراموش
 نکنم


این روزا خیلی تحت فشارم
خوشحالم که تونستم خودمو با ورزش مشغول کنم
ولی خیلی سخت میگذره این ثانیه ها
فعلا تحمل کردم
بازم میکنم
هرقدر که میخوان دیرتر بگذرن
گذشته رو که میبینم
تحملمو میبرم بالا
چون ممکنه فردایی دیگه نداشته باشم




 خداوند به سه طریق به دعاها جواب می دهد: او می گوید آری و آنچه می خواهی به تو می دهد. او میگوید نه و چیز بهتری به تو می دهد. او می گوید صبر کن و بهترین را به تو می دهد



کوله بارت را ببند...
شاید این چند سحر فرصت آخر باشد که به مقصد برسیم!
بشناسیم خدا را و بفهمیم که یک عمر چه غافل بودیم.




و عجیب است که پس از گذشت یک دقیقه به پزشکی اعتماد می کنیم ، بعد از گذشت چند ساعت به کلاهبرداری ! ، بعد از چند روز به دوستی ، بعد از چند ماه به همکاری ، بعد از چند سال به همسایه ای ... اما بعد از یک عمر به خدااعتماد نمی کنیم !



دانشجویی به استادش گفت:
 استاد! اگر شما خدا را به من نشان بدهید عبادتش می کنم و تا وقتی خدا را نبینم او را عبادت نمی کنم.
  استاد به انتهای کلاس رفت و به آن دانشجو گفت: آیا مرا می بینی؟
 دانشجو پاسخ داد: نه استاد! وقتی پشت من به شما باشد مسلما شما را نمی بینم.
 استاد کنار او رفت و نگاهی به او کرد و گفت: تا وقتی به خدا پشت کرده باشی او را نخواهی دید!



موندم اگه خدا یه لحظه پشت کنه بهم چی میشه...




میگن دروغگو دشمن خداست
 چقدر دشمن داری خــــــــــــــــــــــدا.....




جمعیت کره زمین الان یه چیزی تو مایه های شش میلیارد و هفتصد هزار نفره
هجا میری همه از تنهایی مینالن
دلشون گرفته
حال ندارن
بی حس ان
درست مثل بیست ویک روز قبل من..
ولی فقط فکر کردم
سنمم اینقدر زیاد نیست که بگم تجربه بود
20سال بیشتر ندارم
ولی واقعا
اخرش  که چی...؟؟؟ ها؟؟
جوونیتو میخوای همینطوری هیچ کنی؟! مثلا اونایی که تنها نیستن وبه اصطلاح دوست دختر دارن و...
اینا چه گلی به سرشون زدن؟!
من فکر میکنم هر چیزی واسه یه زمان و یه  ووقتیه
الان بدنم پر از استعداد وانرژیه
دیگه قدرشو میدونم
هدرش نمیدم
نعمت خدارو میگم
مینویسم ،میخونم ،ورزش میکنم ،نهایت تلاشمو میکنم...
قدر انرژی تونو بدونین
روزی میرسه که کسی رو دارین ولی انرژی براتون نمونده..



خدا را در دور دستها، در انتهای افق و یا در اوج آسمانها جستجو مکن
نگاهی به اعماق وجودت بیانداز . . .


عشق چیه؟!
مزخرفاتی که تو  اغلب فیلما هستش..چه ایرانی چه خارجی...عشقه؟!
عشق فقط وفقط برای طرف مقابل از خود گذشتنه ،کسی که ارزششو داره
عشق مادری که چقدر از خودگذشتگی داره
عشق به وطن
عشق همسری
عشق خدیجه به محمد(ص) که از خود گذشتگی کرد ،از ناز ونعمت گذشت
به خاطر عشقش
به خاطر ایمانش به محمد واسلام
بیایین این چیزا رم ببینیم




ساحل دلت را به خدا بسپار ، خودش قشنگ ترین قایق را برایت می فرستد


به مقاومتت افتخار کن...بیشی از نصف مسیرو رفتی..




خدایا!! با تمام کوچکی ام چیزی در کلبه درویشی ام دارم که تو با آن عظمتت نداری و آن خدایی چون  توست که من دارم و تو نداری.


چشمای ادما هیچوقت بهشون دروغ نمیگه
وقتی گناه میکنین یه نگاه تو آینه به خودت بنداز
زبان بدن دروغ نمیگه...




از  خدا خواستن شجاعت است
 اگر بدهد رحمت است
 اگر ندهد حکمت است.
 از خلق خدا خواستن ذلت است
 اگر بدهد منتاست
اگر ندهد خفت است.
 (امام علی (ع




معبودم!
متبرکم گردان به نامت
متبلورم گردان به عبادتت
متذکرم گردان به ذکرت
مرحمتم گردان به رحمتت




این حرفو به خاطر این نمیزنم که بخوام ادعا کنم ادم خیلی پاکی هستم  نه ولی فکرم درست شده
الان که دارم به گذشته نگاه میکنم
میبنم ،
اگه سختی تو زندگیم بوده
اگه احساسی نسبت به کسی داشتم وحالا نیست
اگه بغضم موند تو گلومو ...
و بعد هر کدام از این بهونه ها گناه کردم..
اره اینها بهونه بودن...
اینها فقط بهونه بوده
بهونه برای بی خدا بودن
ولی بهونه من برای زندگی حالا خداست
چون همیشه هست
چون بهترین بهونه واسه زندگیه
دیگ هر چیز بی ارزشی بهونه ای نمیشه واسه گناه کردن
خدایا دوستت دارم




وقتی که به تو نگاه میکنم
نمیتونم وجود خدا رو منکر بشم
آخه فقط خدا میتونسته موجودی رو به زیبایی و حیرت انگیزی تو خلق کرده باشه


چند وقت قبل با یه همکلاسی  اشنا شدم
در مورد درس کمی با هم حرف زدیم ...
جزو زیبا های کلاسمون بود
برخلاف گذشته
بعد این که تنها شدم
فقط به این فکر کردم
خدای عزیزم
این انسان گوشه ای از زیبایی های توئه
بیشتر از قبل دوستت دارم خدا
همیشه باهام باش




اگر تنهاترین تنها شوم باز خدا هست
 او جانشین همه نداشتنهاست
 نفرین ها و آفرین ها بی ثمر است
 اگر تمامی خلق گرگهای هار شوند
 و از آسمان هول و کینه بر سرم بارد
 تو مهربان جاودان آسیب نا پذیر من هستی
 ای پناهگاه ابدی
 تو می توانی جانشین همه بی پناهی ها شوی




الان که تو سختی ها هستم به یادتم ،نمیگم با تمام وجود ارامشو حس میکنم ،طبیعی هم هست چون خالص نیستم
هر قدر که خالص تر شم
بیشتر میفهممت
و امیدوارم تا رفتنم
و رسیدن به تو
خالص لایق تو باشم




... و هر انسانی که متولد میشود نشان دهنده این است که خدا هنوز از انسان ناامید نشده است


خدایا کمکم کن تا درهایی که به سویم میگشایی ندانسته نبندم و درهایی که به رویم میبندی به اصرار نگشایم. . .


خدایا نگویم دستم بگیر
              عمریست گرفته ای
                             مبادا رها کنی




اگه " به اضافه ی " خدا باشی میتونی " منهای"  همه چیز زندگی کنی ...


میگن اگه میکروب نبود بدن ادم  بیست سانت بیشتر رشد نمیکرد ،
واسه مقابله با این میکرو باست که الان اینطور هستیم
گناهامثل میکروب میمونن ،
با مقابله با اوناست که میتونی روحتو بزرگ کنی




خداوند می بیند و می پوشاند............
 مردم نمی بینند و فریاد میزنند .....


تلاش برای رسیدن به خدا لذت بخشترین کاره...یه بار امتحان کن...


تاخدای بنده نواز است به خلقش چه نیاز ؟!!!  میکشم ناز یکی ، تا به همه ناز کنم..


همیشه قدر کاری که واسه دیگران میکنین ازشون انتظار دارین...
واسه خدا چقدر کار کردیم؟!




یادمان باشد:   زنگ تفریح
 خداهمیشگی نیست  زنگ بعدی
 حساب داریم



 
فقط از خدا میخوام یادشو از ذهنم نبره ،همین واسه گناه نکردنم
کافیه


خدایا مرا تنها مگذار، که مبادا نگاهم به
 نگاه بنده ای از جنس خاک محتاج شود.


دارم فکر میکنم این همه مدت چرا نشده یه بار خودمونی با خد صحبت کنم ،درد ودل کنم...تازه دارم میفهمم..


شانس نام مستعار خداست  آنجا که نمی خواهد
 امضایش پای داده هایش باشد‎


خیلی حس خوبیه وقتی پیامها وایمیل هایی که تو رو از یاد خدا دور میکردو پاک میکنی
یه حس غرور
چیزی که ثابت میکنه تو میتونی...




صدای خنده خدا را می شنوی؟ به آنچه محال می پنداری می خندد..


مشغول کردن ذهن خیلی تاثیر داره ،
هر روز که پست روز قبلی رو میبینم بیشتر به ارادم دلگرم میشم


در خود نگاه میکنم تا ببینم که خطا کجاست ..
بعد از کمی تامل و قدری سکوت پی میبرم آنجا که خالی از "خـــــــــداست..


وقتی میرین حموم در پشت سرتون قفل نکنین
از لحاظ روانی خیلی تاثیر داره!


معلم نفست و شاگرد وجدانت باش تا به سعادت برسی(ارسطو)
امرزو این فرصت بود که تو خونه تنها بمونم ولی خوب کتابخونه رفتم تا مشکلی پیش نیاد...


به نام ....
آسمانم هنوز آبی ست-نباشد هم با لامپی آبی و طلق ،میسازم آسمانی همیشه آبی!


بعد تجربه یه عشق...عشق که نبود...یه عادت...و بعد خرد شدن غرورم
زدم به بیخیالی...بی خیالی خدا و..
یه جورای  رنگ بی بند وباری گرفتم..
ولی خوب بعد این همه مدت فک میکنم وقتشه خودمو بسازم
حتی نوشتنشم خجالتم میده ولی دیگه
از امروز ...ارادمو میسازم



  • عبدی