دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها


قدامة بن مظعون که هم صحابی است و هم از اصحاب بدر، شراب خورد و او را نزد خلیفه دوم آوردند.
خلیفه دوم گفت: چرا شراب خوردی؟
 گفت: من به استناد آیه قرآن شراب خوردم.
خلیفه دوم گفت: به کدام آیه؟


 گفت:
لیس على الذین آمنوا وعملوا الصالحات جناح فیما طعموا (سوره مائده/ آیه93)
کسانی که مؤمن هستند و عمل صالح انجام می دهند، هر چه می خواهند، بخورند.


در حقیقت قدامه، اجتهاد کرده و از این آیه فهمیده است که شراب خوردن اشکالی ندارد.


خلیفه دوم گفت: خیلی بیجا کردی که از این آیه، شراب خوردن را استدلال کردی.
دستور داد او را بخوابانید و شلاق بزنید. او را خواباندند و شلاقش زدند.


(الاصابة لإبن حجر عسقلانی، ج5، ص323 - فتوح البلان لبلاذری، ج1، ص 100 - تاریخ طبری، ج3، ص202 - البدایة و النهایة لإبن کثیر، ج7، ص120)

آقایان می گویند که اگر کسی اجتهاد کند و خطا کند، یک پاداش دارد، پس خلیفه دوم باید پاداشی به او می داد.


 پس چرا خلیفه دوم بر او حد جاری کرد؟

آیا حرف صحیح بخاری را بپذیریم که می‌گوید:


لعل الله أن یکون قد اطلع على أهل بدر فقال اعملوا ما شئتم فقد غفرت لکم.
خداوند به اهل بدر نگاه کرده است و به آنها فرموده هر چه می خواهید (از گناهان) انجام دهید، انجام دهید که شما را بخشیده ام.
(صحیح بخاری، ج4، ص19)

یا اینکه عمل اصحاب بدر را بپذیریم که خلیفه دوم بر آنها حد جاری کرده است؟!

از همه اینها جالب تر اینکه درباره آقای نُعِیْمان که صحابی پیامبر اکرم (ص) است، می‌گویند:


جلد فی الخمر اکثر من خمسین مرة.
50 مرتبه شراب خورد و شلاق خورد.
(صحیح بخاری، ج8، ص13 - فتح الباری، ج12، ص56)

خطاهای صحابه را نقل نکنیم؟ چرا؟

هیچ یک أز اشتباهات و خلاف های صحابه را نقل نکنید .. !!

إین مطلب را أز کتاب :
 "من أقوال المنصفین فی الصحابی الخلیفة معاویة"
(أز أقوال منصفین در صحابی خلیفه معاویه) !!
 : ص20 چاپ : بازار مرکزی کویت ؛ فروشگاه زنجیره ای منطقه : القرین


خود متن را برای شما ترجمه میکنیم :

" إمام أحمد بن حنبل در کتاب (السنة) میگوید :
سنّت إین است که محاسن تمام صحابه رسول خدا (ص) را نقل کنیم , و دست کشیدن از آنچه که بین آنها گذشت ,
 پس کسی که صحابه رسول خدا (ص) را سبّ کند یا یکی أز آنها را او بدعتگذار رافضی است , دوست داشتن آنها سنّت است , دعاء برای آنها قربت است , و اقتداء به آنان وسیله است  و گرفتن آثار آنان فضیلت است .

همچنین گفت :
 جایز نیست کسی مساوی و خلاف های آنها را نقل کند , و همچنین طعنه زدن بر آنان , پس کسی إین کار را أنجام داد سلطان باید أو را تأدیب و معاقبه کند , و نباید از او بگذرد و او را ببخشد .. "

إین میتواند یکی أز أسباب عدم نقل مظلومیّت حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) در صحاح ستّه أهل سنّت باشد .. بلکه إین حرف نشان میدهد که خود أحمد بن حنبل و علمای دیگر أهل تسنّن چه قدری أز حقایق را پنهان کرده اند .

  • عبدی