دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

انسان کرومانیون و عقاید او

چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۲۳ ب.ظ

پس از عصر انسان نئاندرتال که عصر بدوى نام دارد، نام دارد، وارد دوره روشن ترى مى شویم و با انسانى تکامل یافته تر روبرو مى گردیم ؛ یعنى 25 هزار سال پس از دوره نئاندرتال . و این عصر ((انسان کرومانیون )) است . هر چند که عقاید ((انسان کرومانیون )) نیز مجهول و مشکوک است .


مشخصات انسان کرومانیون ، با جمجمه اى بزرگتر از انسان امروز، قدى بلندتر از قد انسان امروز و تنومندتر، تبیین شده است . این گروه انسان ها دائم در حال مهاجرت بوده و به هنگام سرما و گرما به غارها پناه مى برده اند. از این طریق صید و شکار امرار معاش مى کرده اند. باستان شناسان ابزار فراوان شکار انسان کرومانیون را کشف کرده اند.


عقاید انسان کرومانیون : انسان کرومانیون نیز مردگان خود را در محل خاصى دفن مى کرده است و در قبور مردگان اسلحه و زیور آلات و انواع خوراکیها مى نهاده است .


((انسان کرومانیون )) به هنر نقاشى و رنگ آمیزى علاقه وافرى داشته است . همین ذوق هنرى باعث شده بود تا بر دیوارهاى غارها از خود نقوش ‍ و تصاویرى ترسیم کند و بر روى شاخ گوزنها کنده کارى نماید.


پیشرفت هنرى انسان کرومانیون بر کلیه اقوام بدوى پیشى دارد.


((انسان کرومانیون )) اموات خود را با آداب ساده اى در نزدیک محل سکونت میت دفن مى کرد. اشیاء همراه میت را به رنگ خونک سرخ مى کردند و چنین پیداست که کرومانیون ها عقیده به حیات مردگان در قبور داشته اند و خیال مى کردند که اموات داراى نیروى ماوراء طبیعى اند و مى توانند در زندگى آنان اخلال کنند و این زمینه پیدایش روح پرستى در میان اقوام ما قبل از تاریخ است .


 (آرنولد توین بى ) مى گوید:

((با این حساب انسان در حدود 20 تا 25 میلیون سال قبل وجود داشته است .))

و مى افزاید که به نظر مى رسد انسان نئاندرتان تا اوائل انتقال دوران پالئولینگ (متافرتا) پالئولینک متقدم ، شاید در حدود 70000 تا 40000 سال قبل زنده بوده است .

قرائنى در دست است که به اختلاط جوامع انسانهاى نئاندرتال اشاره دارد و این نشانه دوره انسانهاى عاقل است که به اختلاط جوامع انسانهاى نئاندرتال اشاره دارد و این نشانه دوره انسانهاى عاقل است .

و چنین پیداست که انسانهاى نئاندرتال و کرومانیون به هم نزدیک بوده اند...


بدیهى است که اینها همه فرضیات است . ابزار بدست آمده از انسانهاى ما قبل تاریخ قدمت هاى مختلفى را نشان مى دهند که از 25 هزار سال تا صد هزار سال و حتى 2 میلیون سال است .

((انسان پکن )) از صد تا پانصد هزار سال پیش مى زیسته است ، و همین طور است انسان جاوه و انسان نتاندرتال که ذکر آن گذشت .

در سال 1907 در هیدلبرگ آلمان جمجمه و استخوانهائى از یک انسان به دست امد که تاریخ تقریبى زیست او به سیصد هزار سال قبل مى رسد.

آخرین سنگواره هاى انسان نئاندرتال در آلمان به 40000 سال پیش مى رسد.

عقاید انسانهاى نئاندرتال و کرومانیون شبیه یکدیگر بوده است و آن اعتقاد به قدرت برتر ارواح و تائید آن در زندگى زندگان .

به نظر مى رسد که انسانهاى کرومانیون علاوه بر روح پرستى به پرستش حیوانات نیز مشغول بوده اند.

محققان این نظریه را از تصاویر حیواناتى که بر آثار به دست آمده از دوره کرومانیون حک شده ، برداشت کرده اند.
برخى محققان این تصاویر را به مثابه نوعى جادو، سحر و افسون تفسیر کرده اند.

  • عبدی