دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

افزایش سرعت کپی کردن فایل های بزرگ در ویندوز

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۶:۳۰ ب.ظ
 ۰

ویندوز سالیانی است که تصمیم دارد روز به روز ارتقا پیدا کند و کار کاربران را ساده و ساده تر کند. اما مساله ای که وجود دارد این است که هنوز هم که هنوز است، با ارائه پیشرفته ترین سرویس ها، باز هم دارای مشکلاتی است که هنگام کپی کردن فایل بزرگ ما را نا امید می کند.

وقتی که یک دو تا از فایل های بزرگ را در قسمتی از ویندوز کپی می کنیم تا جای دیگر قرار دهیم. عملیات انتقال ابتدا کمی خوب شروع می شود اما رفته رفته این زمان افزایش پیدا می کند.

البته اگر یکی دو بار نیاز داشته باشید تا این فایل ها را انتقال دهید، جای نگرانی نیست چرا که با کمی صبر و حوصله شدنی است. اما اگر کار روزانه شما با انتقال فایل های حجیم است می تواند کمی دردسر ساز شود. در چنین شرایطی بهترین کار این است که از ابزارهای کمکی استفاده کنید.

 

سهولت در کپی فایل های بزرگ در ویندوز با کمک Robocopy

Robocopy ابزاری داخلی از خود ویندوز است که در بخش کامند پرامپت وجود دارد. وقتی که شما می خواهید فایل های تکراری را انتقال دهید یا این که با فایل های حجیم بزرگ سر و کار دارید، این ابزار به شما کمک می کند که قدرت بیشتری از سیستم در اختیار بگیرید.

کپی فایل های بزرگ در ویندوز با کمک Robocopy

برای استفاده از Robocopy، ابتدا نوار جستجو را کلیک کنید و Command Prompt را بنویسید و اینتر را بزنید و در خروجی Command Prompt را انتخاب کنید.

( با راست کلیک کردن روی استارت و انتخاب Windows PowerShell نیز می توانید پاور شل را باز کنید )

بعد از این که وارد این بخش شدید دستور زیر را بنویسید

robocopy /?

و بعد اینتر را بزنید

با این کار دستورالعمل های لازم را دریافت می کنید.

اگر می خواهید فرآیند کپی را به طور مرتب انجام دهید، می توانید یک فایل دسته ای ایجاد کنید و برای اجرا یا تنظیم اسکریپت از طریق Task Scheduler دوبار روی آن کلیک کنید تا عملیات به طور اتوماتیک انجام شود.

 

ارتقاء درایورهای سخت افزاری

درایوهای سخت افزاری نقش مهمی در تعیین سرعت پردازش کپی دارند. درایوهای حالت جامد (SSDs) سریعتر از HDD های قدیمی تر هستند، بنابراین شما می توانید یک SSD را جایگزین هارد کنونی خود کنید تا پردازش فایل های کپی و عملیات را سرعت ببخشید.

ارتقاء درایورهای سخت افزاری

اگر عملیات کپی کردن شما از طریق فلش ( از فلش یا به فلش ) صورت گیرد، این نیز کمک می کند که سرعت افزایش پیدا کند. به همین منظور توصیه می شود که از  USB 3.0  استفاده کنید تا سرعت تان افزایش پیدا کند.

 

استفاده از اپلیکیشن کپی به نام TeraCopy

تمام آن چه که در بالا گفته شد شیوه های سنتی و داخلی خود ویندوز هستند که کمک می کنند عملیات انتقال با سرعت بالاتر از معمول انجام شود.

اما عملیات کپی گرفتن، می تواند سرعت بیشتری هم داشته باشد و این مدیون برخی اپلیکیشن ها هستیم.

البته شمار زیادی از اپلیکیشن های متفاوت وجود دارد که بخاطر این هدف ساخته شده اند اما انصافا TeraCopy چیز دیگری است!

TeraCopy دارای امکاناتی است که با بافر بندی و تنظیمات خاص، مدت زمان کپی را کاهش می دهد. اساس کار این نرم افزار با کاهش عملیات و زمان جستجو صورت می گیرد.

استفاده از اپلیکیشن کپی به نام TeraCopy

این نرم افزار گاهی برخی از فایل های مشکل دار را متوقف می کند و به شما اجازه می دهد بعد از انتقال موفق سایر فایل ها، فایل های مشکل دار را مورد بررسی قرار دهید.

البته ویژگی برتر این برنامه این است که انتقال نا همگن را کنترل می کند و با ترفند هایی که دارد انتقال بین دیوایس های مختلف را سرعت می بخشد.

برای دانلود این نرم افزار اینجا را کلیک کنید

 

فشرده سازی فایل ها راهی برای انتقال و کپی گرفتن سریع از فایل ها در ویندوز

ابزارهایی مثل ZIP وجود دارند که کمک می کنند فایل های خود را فشرده کنید و حجم آن ها را کاهش دهید. نکته مهمی که وجود دارد این است که شاید فشرده سازی کمی وقت شما را بگیرد، اما دو مزیت دارد:

  1. بعد از فشرده سازی، حجم انتقال کمتر می شود .
  2. عملیات انتقال سریع تر رخ می دهد

بنابراین خوب است که ابتدا کمی این مدت زمان را تحمل کنید و بعد از انتقال سریع تر لذت ببرید.

ابزاری به نام ۷ZIP این کار را با قدرت تمام انجام می دهد. برای آشنایی با انواع ابزارهای فشرده سازی فایل در ویندوز این لینک را مطالعه کنید.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

https://www.gooyait.com

  • عبدی