دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

ازدواج با (جن) جایز است !!!!!!!!!!

دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۸ ق.ظ

مقبل بن هادی الوادعی (عالم وهابی):

ازدواج با جن جایز است [مصادر مخالفین]

همانطور که می دانید فرقه ضاله وهابیت در صدور فتاوای مضحک و عجیب مهارت خاصی دارند، در این مطلب نیز قطره ای دیگر از این بحر عمیق و بی پایان را به نمایش می گذاریم

عالم مشهور وهابی "مقبل بن هادی الوادعی" در کتاب "تحفة المجیب" می نویسد:

السوال3: هل یجوز للرجل المسلم ان یتزوج بجنیة مسلمة والعکس؟

الجواب: اختلف العلماء کما فی کتاب "حیاة الحیوان" للدمیری، والذی یظهر هو الجواز، و اما قوله تعالی: (وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً)، فهذا امتنان اعظم و هو ان یتزوج الإنسی بإنسیة والجنی بجنیة، لکن لو تزوج الإنسی بجنیة فلیس لدینا ما یمنع، أو إنسیة تزوجت بجنی فلیس لدینا کذلک ما یمنع من الشرع، لکن کره الإمام مالک رحمه الله ان تخرج المرأة حاملا فیقال: من أین حملت؟ فیقال: إنها متزوجت من الجن، واقول: ربما یکون هذا فتح باب للزنا والفجور

سوال سوم: آیا جایز است که یک مرد مسلمان با یک زن از طایفه جن، یا زن مسلمان با مردی جنی ازدواج کند؟

پاسخ: علما در این باره اختلاف دارند، همان طوری که در کتاب «حیاة الحیوان» دمیری آمده است. دیدگاه بهتر این است که جایز است، اما این که خداوند فرموده:

«و از نشانه هاى او اینکه همسرانى از جنس خودتان براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، و در میانتان مودت و رحمت قرار داد در این نشانه هایى است براى گروهى که تفکر مى کنند!»

این امتنان بزرگی است از جانب خداوند که انسان با انسان و جن با جن ازدواج کند، اما اگر یک مرد انسان با یک زن از طایفه جن ازدواج کند از نظر ما مانعی ندارد.

همچنین اگر یک زن انسان با یک مرد از طایفه جن ازدواج کند از نظر ما مانعی ندارد و شرع نیز منع نکرده است.

البته امام مالک مکروه دانسته است که زنی حامله شود و وقتی از او سوال شود که از کی حامله شدی؟

بگوید که من با یک جن ازدواج کرده‌ام. من می‌گویم: ممکن است که این قضیه راه را برای زنا و فجور باز کند

 

تحفة المجیب علی اسئلة الحاضر و الغریب.ص372.ط دار الآثار

«این بود دیدگاه عالم وهابی نسبت به ازدواج اجنه با انسان ها»

http://modafeemamat.blog.ir

  • عبدی