دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

عبدی جلالوندی
دوستت دارم ... اگر لطف کنی یا نکنی .

مطالب این وبلاگ، مطالبی است که خالصانه و ساده و بی ریا، از اعماق قلبم بیرون می آید .
و امیدوارم که صادقانه، در گوشه ای از دل شما جا بگیرد .
متشکرم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8

جمعه, ۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۱ ب.ظ

برای شروع نصب و فعال سازی آنتی ویروس ، ابتدا نسخه های قبلی را به صورت کامل حذف کرده و پس از Restart سیستم ، از لینک های مستقیم زیر آخرین نگارش این آنتی ویروس را مستقیما از سایت ESET در دو حالت 32 یا 64 بیتی دانلود نمائید :

لینک دانلود ESET NOD32 Antivirus 8 نسخه 32 بیتی :
http://download.eset.com/download/win/v8eav/eav_nt32_enu.msi

لینک دانلود ESET NOD32 Antivirus 8 نسخه 64 بیتی :
http://download.eset.com/download/win/v8eav/eav_nt64_enu.msi


پس از اتمام دانلود فایلی به نام eav_nt32_enu.msi ( برای ویندوز های 32 بیتی ) و یا eav_nt64_enu.msi ( برای ویندوز های 64 بیتی ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت .

این برنامه را اجرا کنید تا مراحل نصب آغاز شود.

1 - در اولین پنجره دکمه Next را کلیک کنید.

آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8


2- در مرحله بعدی قرارداد استفاده از نرم افزار را مطالعه نموده و با انتخاب گزینه I Accept قرارداد استفاده از آنتی ویروس های ESET را تائید کنید. سپس دکمه Next را کلیک کنید.


آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8


3- در پنجره سوم گزینه I want to be ... به صورت پیش فرض روشن است .
بدون تغییر در این پنجره دکمه Next را بزنید.


آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8

4- در بخش چهارم از کاربر خواسته میشود تا تشخیص یا عدم تشخیص برنامه های ناخواسته را مشخص نماید. برنامه های ناخواسته برنامه هایی هستند که بدون اجازه کاربر تغییری در سیستم ایجاد میکنند.
برای مثال برخی نوار ابزار های اینترنتی در گروه این برنامه ها هستند. ممکن است برخی قفل های نرم افزاری غیر استاندارد هم به عنوان Unwanted applications شناسائی شوند.
لذا فعال بودن این گزینه به عهده کاربر است ولی شرکت ESET فعال بودن تشخیص Unwanted applications ها را پیشنهاد میکند.
لذا گزینه Enable detection of potentially unwanted applications را فعال کرده و دکمه Install را برای شروع نصب آنتی ویروس کلیک کنید.
نگران این بخش نباشید اگر این گزینه را اشتباه انتخاب کردید بعدا هم در تنظیمات آنتی ویروس می توان آن را فعال یا غیر فعال کرد.


آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8



5- منتظر بمانید تا نوار سبز رنگ چندین بار پر شود. دقت نمائید اگر این نوار سبز رنگ در قسمتی از کار بازگشت کند (Rollback) نشانه وجود مشکلی نرم افزاری در ویندوز و یا آلوده بودن سیستم است . در این حالت باید با واحد پشتیبانی شرکت کامیران تماس بگیرید تا مشکل سیستم شما بررسی و رفع شود.


آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8




6- اگر مشکل حادی در سیستم وجود نداشته باشد مراحل کامل شده و پنجره زیر بدون هر گونه پیغام اضافی نمایش داده خواهد شد. دکمه Finish را بزنید تا آنتی ویروس اجرا شود.


آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8




7- پس از اجرای آنتی ویروس پنجره Product Activation ظاهر خواهد شد. اگر قصد استفاده از نسخه آزمایشی 30 روزه را دارید می توانید از گزینه Active trial license استفاده کنید. اما اگر لایسنس اورجینال خود را خریداری کرده اید باید گزینه اول یا دوم را انتخاب نمائید. اگر از کمپانی ایمیل حاوی License Key یا Activation Key بیست حرفی را دریافت کرده اید و یا پکیج های تک کاربره دارای Activation Key خریداری نموده اید گزینه اول برای فعال سازی را انتخاب نمائید. اما اگر ایمیل لایسنس ارسالی از کمپانی حاوی Username و Password بوده است گزینه دوم را انتخاب نمائید.


آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8



8- در روش اول باید کلید فعال سازی 20 حرفی خود را به همراه نام و نام خانوادگی و ایمیل وارد نمائید. تطابق ایمیل خریدار با کلید فعال سازی الزامی می باشد.


روش فعال سازی دوم برای کاربرانی است که یوزرنیم و پسورد لایسنس را از طریق ایمیل از کمپانی دریافت نموده اند. پیشنهاد میشود یوزرنیم و پسورد را از ایمیل دریافتی لایسنس خود Copy و Past نمائید تا مشکلی در تایپ آنها وجود نداشته باشد.

اگر Username/Password را دستی تایپ میکنید حتما به موارد زیر توجه کنید :

- یوزرنیم و پسورد به حروف کوچک یا بزرگ حساس است لذا EAV حتما باید با حروف بزرگ وارد شود.
- وجود خط تیره در یوزرنیم بعد از عبارت EAV ضروری می باشد.
- پسورد عبارتی 10 کاراکتری شامل عدد و حروف میباشد.
- کلیه حروف پسورد به صورت حروف کوچک میباشند.
- در پسورد هرگز حرف L لاتین وجود ندارد . لذا کاراکتر "1" عدد یک می باشد.
- دقت نمائید که کاراکتر "0" عدد صفر و "o" کوچک حرف او انگلیسی است . دقت نمائید این دو اشتباه گرفته نشود.

در نهایت دکمه Activate تا نرم افزار به صورت کامل فعال گردد .


آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8


9- اگر کلید فعال سازی 20 حرفی یا یوزرنیم و پسورد را به درستی وارد کنید و مشکلی هم در تنظیمات اینترنت سیستم یا تنظیمات پروکسی سیستم وجود نداشته باشد پیغام Activation Completed که نشانه فعال سازی موفق آنتی ویروس است نمایش داده خواهد شد. دکمه Finish را بزنید تا مراحل فعال سازی پایان یابد.


آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8


10- حال آنتی ویروس را از کنار ساعت ویندوز دابل کلیک کرده تا پنجره اصلی آن ظاهر شود . در بخش License valid until می توانید تاریخ انقضای لایسنس خود را مشاهده نمائید. پس از اتمام تاریخ انقضای لایسنس خود میتوانید با تخفیفات ویژه آن را مجددا تمدید نمائید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد با بخش فروش شرکت یا نمایندگان مجاز شرکت تماس حاصل نمائید.

آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8


11- پس از فعال سازی موفق آنتی ویروس به صورت خود کار عملیات آپدیت را آغاز خواهد کرد که در بخش Update می تواند نوار مربوط به دریافت فایل های آپدیت را مشاهده کرد.

آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8

12- عملیات آپدیت اولیه ممکن است بسته به نوع اینترنت شما بین 5 تا 30 دقیقه بطول انجامد. این در حالی است که آپدیت های روزانه آنتی ویروس های ESET حدودا 10 تا 500 کیلوبایت هستند و در کمتر از 30 ثانیه انجام میشوند. لذا تنها آپدیت اولیه دارای حجم بیشتری است. در پایان اگر آپدیت با موفقیت انجام شود و اینترنت شما دچار نوسان سرعت نشود ورژن آپدیت آنتی ویروس شما باید به تاریخ روز یا شب قبل تغییر کند. عدد نگارش آپدیت از دو بخش تشکیل شده که عدد بیرون پرانتز نگارش آپدیت و عدد داخل پرانتز تاریخ آپدیت را نمایش میدهد. برای مثال در شکل زیر آنتی ویروس تا تاریخ 20150121  یعنی 21-01-2015 آپدیت شده است. شما هم میتوانید بدین شکل از آپدیت بودن آنتی ویروس خود اطمینان حاصل نمائید.

آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8


13- آنتی ویروس های ESET جدید پس از نصب ، سیستم را با بانک اطلاعاتی اولیه خود اسکن میکند که این قابلیت اصطلاحا First Scan یا اسکن اولیه نامیده میشود. شما میتوانید اسکن اولیه را با زدن دکمه x لغو کنید تا پس از آپدیت کامل سیستم را اسکن کامل (Smart Scan) نمائید.

آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8


14- اگر عملیات First Scan در رایانه شما ویروس هایی را شناسائی کند که نیاز به تائید شما برای حذف داشته باشند پنجره ای با عنوان Warning Threats found در انتهای اسکن ظاهر خواهد شد.

آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8

15- اگر میخواهید کلیه ویروس های پیدا شده حذف شوند ، بر روی لیست راست کلیک کرده گزینه Select all with action set to No action
را انتخاب کنید تا کل موارد لیست انتخاب شود. ترکیب کلید های CTRL + A نیز همین کار را انجام میدهد. سپس مجددا بر روی لیست راست کلید کرده و گزینه Set Action to Delete را انتخاب نمائید تا کلیه ویروس های شناسائی شده بر روی حالت Delete قرار گیرند.

آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8

15- در انتها وقتی کلیه ویروس های شناسائی شده بر روی Delete تنظیم شدند دکمه Finish را بزنید تا کلیه آنها حذف شده و قرنطینه شوند. اگر در لیست ویروس ها کرک های برنامه های شما وجود دارد و شما از کارکرد آنها اطمینان دارید و مطمئن هستید که کرک آنها آسیبی به سیستم شما نمی زنند می توانید آنها را استثناعا بر روی No Action قرار دهید تا حذف و قرنطینه نشوند. همچنین نیاز است فایل های کرک در بخش استثناعات اسکن تعریف شوند تا در اسکن های بعدی شناسائی نشود. برای این کار به راهنمای تعریف استثناهای اسکن مراجعه نمائید.

 

آموزش نصب و فعال سازی ESET NOD32 Antivirus 8

حال آنتی ویروس شما آپدیت شده و اسکن اولیه خود را نیز انجام داده است . اما همانطور که گفته شد بهتر است بعد از آپدیت ، سیستم را توسط Smart Scan به صورت کامل پاکسازی نمائید و تنها به First Scan بسنده نکنید. زیرا First Scan با بانک اطلاعاتی اولیه آنتی ویروس ، اسکن را انجام داده است و ممکن است سیستم شما ویروس های جدیدتری نیز داشته باشد.

مرکز آموزش شرکت مهندسی  کامیران
  • عبدی